A Forma-1 aktuális nagy kérdése, hogy szabályos-e a Mercedes GP által kifejlesztett hátsó szárny, amelyen a DRS aktiválásakor egy nyílás is keletkezik, növelve az egyenesekben elérhető végsebességet. A Lotus és a Red Bull óvást is kilátásba helyezett a rendszer miatt, és ugyan az Ausztrál Nagydíj végeredményét – valószínűleg a Mercedes pont nélkül maradása miatt – végül nem óvták meg, ezen a héten választ várnak az FIA-től a szárny szabályosságával kapcsolatban.

A Mercedesnél zokon vették a riválisok támadását, Ross Brawn csapatfőnök szerint egy-két csapat kipufogói is szabálytalanok. „Minden évben van valami vita” – mondta Brawn. „Hogy őszinte legyek, a mi megoldásunk valószínűleg arra jó, hogy elterelje a figyelmet egyesek kipufogóiról, amelyek közelében sincsenek annak, amit az FIA szeretett volna bevezetni.”

„Az FIA megmondta, a befújt diffúzorokat nem lehet használni többé. Mi úgy gondoltuk, nem is fogjuk, de néhány autón továbbra is ott vannak. A mi szárnyrendszerünk valószínűleg csak figyelemelterelés.”

„Az F1 a versenyzésről szól, a benne dolgozó emberek is ezért élnek. Ilyen a sportág természete. Az írott szabályok szerint kell dolgozni, de a sorozat jellegéből adódóan adódnak okos szabályértelmezések.” Noha Brawn csapatát továbbra is fenyegeti az óvás veszélye, a Mercedes nem tervez hasonló lépést a kipufogók miatt.

„Már kikértük az FIA véleményét a kérdésben. Azt mondták, szerintük minden rendben, mi ezt tiszteletben tartjuk. Vizsgáljuk a rivális csapatok által használt rendszereket, hogy előnyt jelentenének-e számunkra. Gyanítom, hogy ezek eltűnnek jövőre.”