A Forma-1 gumiszállítója tavaly nyár óta lobbizott a csapatoknál, hogy közös megoldást találjanak a mostanra elavult régi tesztautója, a 2009-es Toyota helyett. Közös megoldás nem született, így a Pirelli végül a 2010-es Renault-t, az R31-est vette meg, de hogy az elfogultság látszatát is kerüljék, az első, májusban a spanyolországi Jerezben tartandó tesztjükre minden csapat megfigyelőit elvárják.
„Minden csapattól meghívunk egy megfigyelőt, hogy láthassák, mit csinálunk. Így tudhatják, hogy mindenki számára fair módon intézünk mindent” – mondta az olasz gyártó motorsportfőnöke, Paul Hembery az Autosportnak, majd az autóválasztást is indokolta.
„Egy középmezőnyös autót szerettünk volna, ez pedig ötödik lett akkor a bajnokságban. Nem akartuk az élcsapatokat zavarni ezzel. Gondolhatnák, hogy esetleg bajnoki autót akartunk, de nem, mert abból csak dráma és politikai vita lenne. Úgy gondoltuk, jobb ezt elkerülni, így szereztünk egy megbízható autót. A költségek szempontjából is jó és azért is, mert a Renault már nincs jelen saját csapattal.”
A Pirelli egyelőre még nem talált tesztpilótát, de a választék bőséges – elég csak az F1-ből tavaly kipottyant, de tapasztalt Nick Heidfeldre, Adrian Sutilra vagy Jarno Trullira gondolni. Hembery azonban nem zárja ki azt sem, hogy megtartják a tavaly alkalmazott Lucas di Grassit.
„Nagyon sok versenyző van a listán, még olyan bizarr nevek is, akik 20 éve visszavonultak. De a munkával tulajdonképpen sosem volt gondunk, szóval öncélúan nem akarunk változtatni, lehet, hogy egyáltalán nem is fogunk.”