Noha a korábbi csapatfőnök Colin Kolles és gredingi cége már nincs kapcsolatban a HRT-vel, az istálló továbbra is erősen kötődik Németországhoz. A Cosworth-motoros F112-est egy augsburgi cég, a Holzer tervezte és építette, az első frissítést a barcelonai Spanyol Nagydíjra ígérik.

„Az irányításunk alatt szinte minden Bobingenben készült, a szélcsatornás tesztekhez a Mercedes Brackleyben található gyárát használtuk” – nyilatkozta Günther Holzer. A F1 12 csapata közül nyolc angliai központtal dolgozik, a HRT különcködik. „A saját utunkat akartuk járni, nem úgy, mint a többiek, akik néhány mérföldes körön belül mind Oxford körül csoportosulnak” – mondta Saul Ruiz de Marcos, a HRT ügyvezetője.

A csapat nemrég telepítette át főhadiszállását Madridba, hosszabb távon mindent itt szeretne intézni, a fejlesztést azonban egyelőre a Holzer irányítja. „Az európai szezon kezdetére, Barcelonára tervezzük az első fejlesztési csomagot. Az autót elsősorban úgy terveztük, hogy biztonságos legyen, emiatt nehéz a konkurenciához képest. Azon dolgozunk, hogy a jövőben könnyebb legyen.”

Az idénynyitó Ausztrál Nagydíjra nem tudta magát kvalifikálni a HRT, a fejlesztési csomag debütálásáig a Maláj, Kínai és Bahreini Nagydíjat is túl kell élnie. „A cél a kvalifikáció, semmi más” – fogalmazott Pedro de la Rosa. „Dolgoznunk kell a megbízhatóságon is, de először túl kell jutnunk az időmérőn.”