Noha Malajziában általában kiszámíthatatlanok az időjárási viszonyok, a szepangi pálya különleges rekordot tart. Ez az egyetlen helyszín a naptárban, ahol az elmúlt tíz évben nem kellett beküldeni a biztonsági autót, a safety cart és az orvosi autót szállító Mercedes ebből az alkalomból érdekes statisztikákat állított össze.

Kiderül a számokból, hogy tavaly a teljes versenytáv 4,9 százalékán volt pályán a biztonsági autó, hét versenyen 12 alkalommal küldték be. Összesen 61 kört (284,3 kilométert) töltött a mezőny élén, amely jóval a 2010-es adatok alatt marad. Akkor 12 versenyen 21 alkalommal járt pályán a safety car, a teljes versenytáv 7,8 százalékán, 452,3 kilométeren át vezette a mezőnyt.

Noha összességében keveset volt pályán tavaly a biztonsági autó, a Kanadai Nagydíjon rekordot döntött. Ezen a versenyen 32 körön át tartózkodott a mezőny élén, ez a versenytáv 45,7 százalékának felel meg, amire korábban nem volt példa.

Ugyan Szingapúrban és Koreában nem rendeztek még túl sok versenyt, ezeken a pályákon van statisztikailag legnagyobb esélye a safety car beküldésének. A négy szingapúri és a két koreai futam mindegyikén volt biztonsági autós szakasz, de Kanadában is jó esély van safety carra, itt az elmúlt kilenc versenyen összesen 14 alkalommal járt pályán a biztonsági autó. Monacóban az utolsó tíz futamon 13 bevetés volt.

Malajziára csak kis trükközéssel igaz, hogy tíz éve nem volt biztonsági autós szakasz: a 2009-es, özönvizes versenyen a 32. körben beküldték ugyan, de ezután a futamot piros zászlóval megszakították. Mivel a végeredményt a 31. kör alapján állapították meg, ténylegesen igen, „hivatalosan” viszont nem járt pályán a safety car. Statisztikailag kis valószínűséggel zavar a biztonsági autó Bahreinben (egy alkalom hét versenyen) és a Hungaroringen is (két alkalom az utolsó tíz futamon).

Az F1 hivatalos biztonsági autója a Mercedes SLS AMG, amelynek 6,3 literes V8-as motorja 571 lóerős, legnagyobb nyomatéka 650 Nm. A motor, a váltó, a felfüggesztések és a fékek is megegyeznek a szériamodellekben alkalmazott alkatrészekkel. A hivatalos orvosi autó a C63 AMG kombi, teljesítménye 487 lóerő, amely az alapmodelleknél 30 lóerővel nagyobb. Az első Mercedes AMG biztonsági és orvosi autó a C36 AMG volt, először 1996-ban használták. Egy AMG E-osztály kupét alkalmanként ugyanakkor már 1984-ben bevetettek orvosi autóként.