Alig egy héttel a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj után a Maláj Nagydíjjal máris folytatódik a 2012-es Forma-1-es világbajnokság.

A trópusi területen fekvő sepangi pálya már önmagában a forróságával és magas páratartalmával az év egyik legnehezebb versenye, de hétvégéket általában tovább bonyolítják a percek alatt megérkező és kitörő felhőszakadások is, amelyek esélyét csak tovább növelte, hogy három éve késő délutánra tették az időmérőt és a futamot.

Így lesz ez idén is: péntekre zivatarokat, felhőszakadásokat jósolnak, szombatra, az utolsó szabadedzés és az időmérő idejére egész napra esőt mond az előrejelzés, majd vasárnap újra az érkező és távozó, hosszabb-rövidebb ideig tartó zivatarok napja lesz. A hőmérséklet csúcsértéke pénteken 31, szombaton 30, vasárnap 29 fok lehet, de ez a magas páratartalom mellett jóval magasabbnak tűnik.

A versenyhétvége előtt a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) kijelölte a Maláj Nagydíj előzési zónáját, Melbourne-nel ellentétben a tágas, előzésekre amúgy is alkalmas aszfaltcsíkon csak egy DRS-zóna lesz. A Hermann Tilke által tervezett 5543 méteres pályán az állítható hátsó szárny bevetéséhez szükséges egy másodperc alatti követési távolságot a hosszú hátsó egyenes  végén mérik, aktiválni pedig a hajtű után, a rajt-célegyenesen lehet majd az eszközt.

Az FIA a fenti mellett a hivatásos versenybírókat segítő pilóta-stewardot is megnevezte, a hétvégén az egykori Benetton-, Sauber- és Stewart-pilóta, Le Mans-győztes Johnny Herbert lesz. Az angol a múlt hétvégén Melbourne-ben, tavaly pedig az Ausztrál és az Indiai Nagydíjon is betöltötte ezt a szerepet.