Az Autosport szerint a Mercedes audióelemzést is készített a Red Bull autójának viselkedéséről. Ennek alapján a Mercedes azt gyanítja, hogy gázelvételnél a Renault-motoros autók az engedélyezettnél több hengert, a maximális négy helyett ötöt kapcsolnak le. Az FIA gondosan elemezte a Mercedes által benyújtott bizonyítékokat, megvizsgálta a Renault motorvezérlési programját, de nem talált semmilyen arra utaló jelet, hogy a Red Bull vétett volna a szabályok ellen.
Norbert Haug, a Mercedes sportfőnöke szerint nem történt semmi különös, nem visszavágásról van szó, a csapat csupán arra volt kíváncsi, hogy mi történik a Red Bullnál és érdemes-e esetleg másoknak is felülvizsgálniuk a motorvezérléseket. „Ez normális az F1-ben” – mondta Haug. „Ha valaki olyasmibe botlik, amit nem ért, hivatalos állásfoglalást kér. Megértem azokat, akik ezt kérték a Mercedes hátsó szárnyával kapcsolatban, mi viszont nem fenyegetünk óvással. Csak meg akarjuk érteni, mi történik.”
„Nem szabad eltérő motorvezérlési módokat használni, nem is hiszem, hogy ez történik a Red Bullnál. Máshogy is el lehet azonban érni valami hasonlót. Aki nem kér állásfoglalást bizonytalannak tűnő helyzetekben, az nem végzi jól a dolgát, ez nem fenyegetés, csak a helyzet tisztázása. Nagyon nyitott vagyok ebben a kérdésben.”
A helyzetről megkérdezték a szintén Mercedes-motoros McLaren csapatfőnökét, Martin Whitmarshot is, aki szintén nem lát szabálytalanságot. „A Mercedes bemutatott nekünk egy audióelemzést” – nyilatkozta Whitmarsh. „Elég összetett a helyzet, de szerintük úgy tűnik, hogy a Red Bull négynél több hengert kapcsol le, ami nem engedélyezett.”
„Valójában a sorrend nem meghatározott, vagyis a hengereket tetszőleges számban és sorrendben lehet lekapcsolni. A mi adatainkból világosan látszik, hogy négy henger kap gyújtást, minden okunk megvan azt feltételezni, hogy ezek szabályosan működnek. A fojtószelep is normálisan nyílik, vagyis a Renault megoldása teljesen szabályos. Négy hengernél többet nem kapcsolnak le.”