Múlt héten megszületett az ítélet a Force India és a Caterham közötti ipari kémkedési ügyben. A Force India még 2010-ben tett feljelentést, amiért a Caterham (akkor Lotus Racing) a korábban általuk használt olaszországi AeroLab szélcsatornánál dolgozva 2009-ben állítólag felhasználta a silverstone-iak műszaki adatait saját autója tervezésénél.

A londoni bíróság kimondta, hogy a Mike Gascoyne vezette Lotus Racing 2009 novemberében az AeroLabnél végzett munkája közben valóban felhasználta a Force India bizalmas műszaki adatait, a 2010-ben bemutatkozott autójuk a szezon elején több, a silverstone-iak által tervezett elemet is viselt.

A bíróság a szellemi tulajdon lopása miatt 25 ezer fontos (8,7 millió forintos) kártérítést ítélt meg a Force India számára, a csapat pedig jelezte, hogy az ítélet birtokában a Nemzetközi Automobil Szövetségnél (FIA) eljárást kezdeményez a Caterham és az AeroLab vezetője, Jean-Claude Migeot ellen. A Force India Olaszországban is feljelentést tett a Caterham, Mike Gascoyne és az AeroLab-vezető ellen, az ottani büntetőügy még folyik.

A Force India elégedetlen a londoni ítélettel és arra sürgeti az FIA-t, hogy vizsgálja ki még egyszer az ügyet. A csapat szerint a megítélt kártérítés összege nem elég magas, ezért a jogi osztály valószínűleg fellebbezést nyújt be. „Valószínűleg több dolog miatt is fellebbezünk, a jogi osztályunk erről még nem döntött véglegesen” – nyilatkozta Robert Fernley helyettes csapatfőnök.

„Természetesen a kártérítés összege az egyik, de lesznek még más pontok is. Magát a döntést nem támadhatjuk meg, az végleges, amit szeretnénk, az egy nagyobb kártérítési összeg. Ezen felül az ügy egészéről beszámolunk az FIA-nek, a szövetség majd eldönti, hogy kell-e még tennie valamit az ügyben.” A szövetség egyelőre kivár, szeretné megvárni az olaszországi eljárás végét, Fernley szerint viszont most is elegendő bizonyíték áll rendelkezésre egy vizsgálat lefolytatásához.

A Force India mellett a Marussia is vizsgálatot kért az FIA-től a Caterham ellen, a bíróság ugyanis kimondta, hogy a 2010-es autó több, a Force India által tervezett elemmel futott. Ez a Forma-1 működését szabályozó Concorde Agreement értelmében tilos, a csapatok csak olyan alkatrészeket használhatnak, amelyek felett szellemi tulajdonjoggal rendelkeznek. „Folyamatos egyeztetésben állunk az FIA illetékeseivel, ennél többet nem szeretnék mondani az ügyről” – mondta Graeme Lowdon, a Marussia sportigazgatója.