A riválisok közül a Lotus és a Red Bull is bepanaszolta a Nemzetközi Automobil Szövetségnél a Mercedes GP hátsó szárnyát, amely az egyenesekben növeli az elérhető végsebességet. Az FIA úgy határozott, hogy az elem szabályos, nem minősül pilóta által aktivált aerodinamikai eszköznek.

A Mercedes mintegy válaszul a Red Bull motorvezérlését panaszolta be, de az FIA ebben az ügyben sem talált szabálytalanságot. Norbert Haug, a Mercedes sportfőnöke ugyan első nyilatkozataiban értetlenségének adott hangot a riválisok tiltakozásával kapcsolatban, mostanra úgy gondolja, az innovációk miatti piszkálódás benne van a pakliban.

„Ez a játék része” – nyilatkozta Haug a Sport Bildnek. „Ugyanez volt a dupla diffúzorral és sok más, innovatív ötlettel is.” Haug szerint az F-csatornás hátsó szárny nem akkora előny, mint sokan gondolják, „nem elementáris” a vele elérhető időnyereség és nem is elsősorban ennek köszönhető a csapat remeklése az időmérőkön.

„Cserébe azért, hogy az időmérőkön előnyben vagyunk, a versenyeken nem vagyunk elég gyorsak. De ez csak átmeneti: a téli teszteken jól felkészültünk, a tempóval a versenyszimulációkon sem volt gond.” Haug szerint a McLaren idei kipufogója érdekes megoldás, mert a befújt diffúzorokat betiltották. „Okosan csinálta a McLaren. Teljesen szabályos, mert ezzel kapcsolatban állásfoglalást kértünk az FIA-től.”