Az elmúlt két évben Abu-Dzabiban rendezték az újonctesztet a csapatok, az eredeti elképzeléseknek már tavaly sem felelt meg a gyakorlás. Kezdetben az volt a cél, hogy az idény utolsó versenyét követően rendezzék meg a tesztet, 2010-ben így is történt Abu-Dzabiban. Tavaly a brazil futam volt a szezonzáró, a csapatok azonban nem akartak Interlagosban maradni, így a fiatalok az utolsó előtti verseny után kaptak bizonyítási lehetőséget Abu-Dzabiban.
Az idei naptárban még az Amerikai és Brazil Nagydíj is Abu-Dzabi után következik, így a csapatok nem szívesen tartanák a tesztet a sivatagban, mert az azt jelentené, hogy az idény végén zsinórban öt hetet kellene dolgozniuk. Lehetőségként felmerült, hogy az idei újonctesztet Silverstone-ban, rögtön a Brit Nagydíj után rendezzék meg, de azért akadnak olyanok is, akik nem támogatják az elképzelést. Ennek oka, hogy sok pilóta az idény ilyen korai szakaszában még nem ér rá.
„Mindenki akarja az idei újonctesztet” – nyilatkozta Robert Fernley, a Force India helyettes csapatfőnöke. „De ha Abu-Dzabiban rendezzük, az nagy terhelést jelentene a csapatok számára, öt hétig kellene dolgozni megállás nélkül. Ha Silverstone-t választjuk, a kérdés az: más szériákból ott tud lenni mindenki, akire kíváncsiak vagyunk? Még egyeztetnünk kell erről a kérdésről a csapatvezetőkkel.”
Abu-Dzabi szeretné megtartani a tesztet, de elfogadja, ha az istállók másképp döntenek. „A csapatoknak kell eldönteniük, hogy akarnak-e Abu-Dzabiban tesztelni” – mondta Richard Cregan, a Yas Marina pálya vezetője. „Mi lefoglaltuk a verseny utáni hetet, de szabadon dönthetnek ennek megváltoztatásáról. Természetesen csalódottak lennénk, ha nem itt lenne a teszt, mert az idényünk részévé vált, de megértem a csapatok aggályait. Hosszú az idei szezon, sok versenyt rendeznek egyik hétről a másikra, ez kemény megterhelést jelent számukra.”