Az F1-be idén visszatért Kimi Räikkönen a téli tesztek óta, de különösen az első két versenyhétvégén kormányzási problémákkal küszködött. Pontosan nem lehetett tudni, hogy mi volt a 2007-es bajnok gondja, de a csapat jó néhányszor átszerelte-átkonfigurálta a kormányt, a szervót, a kormányoszlopot, a megoldásra azonban csak most jöttek rá, pedig nagyon egyszerűnek tűnik: a balkezes Räikkönennek „fordított” kormánykerék kell.
„Korábban rá kellett volna jönnünk erre, de mivel korábban sosem dolgoztunk balkezes pilótával Enstone-ban, eszünkbe sem jutott. A versenyzők alapvetően az erősebb kezükkel érzik az autó tapadását, és túlnyomórészt azzal végzik a kanyarodást. Ez magyarázza Kimi problémáit, mellesleg igazán lenyűgöző, hogy eddig sikerült az elvileg rosszabb kezével is irányítani” – magyarázta a technikai főnök, James Allison.
„Általában a jobb oldalra tesszük a fontosabb kapcsolókat, gombokat, de most átkerültek a bal oldalra, bízunk benne, hogy ez megoldja Kimi gondjait” – tette hozzá.
Räikkönen Enstone-ban a szimulátoron már kipróbálta a tükrözött kormánykereket, az éles teszt pedig a Kínai Nagydíj szabadedzésein következik.
„Furcsának tűnhet, hogy ilyen nyilvánvaló dolgot elfelejtettünk, de a beállítási munkák közben ezt elfelejtettem említeni a mérnököknek. Nagy a különbség, másképp érzem az autót és másképp használom a kapcsolókat, gombokat. Az új kormánnyal sokkal jobban hajthatok majd Kínában, bízom benne, hogy jó eredményt hozunk” – mondta Räikkönen.