Bár az első két versenyhétvége finoman szólva sem volt sima a Lotus F1 számára, a vezető versenymérnök, Alan Permane szerint Kimi Räikkönen és Romain Grosjean nagyon is bízhat a jó eredményekben, jelenleg ugyanis az enstone-i alakulat tűnik a harmadik legerősebbnek.
„Jó lenne egy problémamentes, büntetés és Romain kiesése nélküli futam. Úgy gondolom, hogy az élen a McLaren és a Red Bull küzd, de szerintem mögöttük mi következünk. Tudom, hogy Malajziában a Mercedesé volt a harmadik rajtkocka, de a versenytempójuk nem nagy valami” – mondta Permane.
„Amikor Rosberg Malajziában friss átmeneti esőgumikra váltott, attól tartottam, hogy bajban leszünk, de a tempója ugyanolyan maradt, ha nem egyenesen rosszabb lett, mint a miénk. A Mercedes persze javít majd ezen, de a jelenlegi versenytempójuk nem jelent fenyegetést.”
„És bár a Ferrari nagyot alakított a malajziai futamon, ha az időmérőn csak a 10-12. helyen végeznek, míg mi a harmadik-ötödik helyen, egy másodperccel előttük, akkor sokat számít. Gyorsan javulnak majd, mindent beleadnak, de nekünk is lesznek újításaink” – fejtegette az erőviszonyokat a szakember.
„Jó csata lesz ez, a Red Bull-lal és a McLarennel, az igaz nagyágyúkkal folytatott fejlesztési versenyben mindent bele kell adnunk majd, hogy tartsuk a lépést.”
„Már bizonyítottuk, hogy kvalifikációs beállításokkal jó az autónk – Malajziában Kimivel meglehetett volna az első sor, akár még a pole is. A versenytempónk nehezebb kérdés, de nincs okunk azt hinni, hogy az ne lenne jó. A teszteken végig úgy tűnk, hogy jól bánunk a gumikkal, szóval ha megvan a jó tempó, akkor úgy is jól mehetünk, ha megtankoljuk az autót.”
Permane a Sauberre is kitért. Sergio Perez sepangi második helye bizonyította, hogy a svájciak autója igen kíméletesen bánik a gumikkal a futamon, de ez az erény egyben hátrány is a lotusos mérnök szerint, így talán tőlük sem kell tartaniuk.
„Amikor valaki az élmezőnyben halad, akkor tiszta előtte a pálya, és viszi magával a lendület. Nem kérdés, hogy versenybeállításokkal gyors az autójuk. De az időmérőn nem olyan jók. Talán amiatt, hogy kíméletes a gumikkal, az első időmérős körön nem is működik rendesen az abroncs, a második körre pedig már, amikor egy kicsit kopik a gumi, megint nem működik jól a gumi.”
„A futamon segíti őket a kisebb gumihőmérséklet és az alacsonyabb kopás, de normális szituációban ha valaki az élmezőnybe kvalifikál, akkor elhúzhat tőlük, míg ők elakadnak a középmezőnyben. Bár a Sauber erősnek tűnik a versenyen, szerintem inkább legyen olyan az autónk, mint most.”