Bár a Red Bull még a most élő, a csapatok által három éve közösen elfogadott költségcsökkentési program, az ún. RRA toldozás-foldozásáról sem akar hallani, az elmúlt egy-két hónapban jó néhány csapat részéről felvetették már a 2009-ben az akkori FIA-elnök, Max Mosley által kitalált költségplafon ötletének feltámasztását.
Most a Sauber főnöknője, Monisha Kaltenborn beszélt erről a Forma-1 hivatalos oldalának adott interjújában.
„Azt hiszem, a kérdés nem is az, hogy meddig tudnak fennmaradni a kiscsapatok, hanem az, hogy a nagyok mikor ismerik fel, hogy a kicsik is ugyanolyan fontosak az F1 szempontjából, mint ők. Ha a kicsik helyzete nem jó – és merem állítani, hogy a négy nagyhoz képest (a Ferrari, a McLaren, a Red Bull és a Mercedes) mindannyian hasonló cipőben járunk ?, az az egész sportágnak nem jó. Az a feladat, hogy olyan paramétereket találjunk, amelyek mellett az összes mai csapat működése fenntartható, hogy nagyjából mindenki hasonló mértékben támaszkodhasson a forrásokra” – kezdte az indiai hölgy.
„Úgy gondolom, végső soron a költségplafon lenne a megoldás. Elkezdtük a folyamatot az RRA-val, ami már önmagában fontos lépés volt, de még messze nem az, amire szükség lenne. Lépésről lépésre kell haladnunk, véleményem szerint a jövőt mindenképp valamilyen minden csapatra érvényes kiadási plafon jelenti. Olyan, amely alatt a csapatok aztán szabadon, a saját erősségeiket kihasználva dolgozhatnak. Nekünk például nagyon jó az infrastruktúránk, a szélcsatornánk, mi erre támaszkodhatnánk. Másoknak mások az erősségeik. Szerintem ez izgalmassá is tenné a Forma-1-et, mert a különböző csapatok eltérő stratégiákat, üzleti modelleket alkalmaznának.”
Ami a költségplafon bevezetésének idejét jelenti, Kaltenborn akár már a jövő évben szívesen látná a lépést: „Minél hamarabb, szerintem akár a következő szezonra megtehetnénk az újabb lépést. A mostani Concorde Agreement az év végén lejár, szerintem ez jó alakalom lenne arra, hogy ezeket a szabályokat is lefektessük.”
A Sauber-főnöknő természetesen azt sem tagadja, hogy nagyon nehéz feladat mindenkit megegyezésre bírni:
„Azt hiszem, a legfőbb akadályt mi magunk, a csapatok jelentjük! De úgy gondolom, mostanra a nagyok is rájöhettek, hogy a négycsapatos Forma-1 a nézők számára sem lenne túl vonzó, az elég rossz üzenet lenne. Szóval én azt remélem, hogy miután az RRA-t támogató csapatok többség jelezte, hajlandó lenne a következő lépésre is, hamarosan meg is történhet.”