Hetek óta támadják a riválisok a Mercedes trükkös hátsó szárnyát, amelyen a DRS aktiválásakor egy nyílás is szabaddá válik, növelve az egyenesekben elérhető végsebességet. Sokszor elhangzó érv az ellenfelek részéről, hogy amennyiben a szárnyat szabályosnak nyilvánítják, drága fejlesztési verseny veheti kezdetét, hiszen mindenkinek el kell készítenie a saját verzióját.

Ross Brawn csapatfőnök szerint két szempontból is felesleges drága fejlesztési versennyel riogatni: egyfelől a rendszer olcsón lemásolható, másfelől a költségkorlátozási egyezmény eleve szabályozza, hogy mennyit költhetnek a csapatok. „A rendszer valójában nagyon olcsó” – magyarázta Brawn.

„Nagyon egyszerű, olcsó megoldásról van szó, de az igaz, hogy nem olyan egyszerű átvenni, ha nincs integrálva az autó koncepciójába. Talán emiatt frusztrált néhány ellenfelünk.”

„Az emberek óriási költségről beszélnek, holott erről szó nincs. Tartozik hozzá néhány karbonszálas elem, legfeljebb néhány ezer fontba kerül az egész, nem pedig milliókba. A mi igazi előnyünk az, hogy a rendszerhez terveztük az egész autót, ezzel nem tudnak sokan megbarátkozni és ezért támadnak minket. Nehéz lemásolni, ha nem volt a tervek része a kezdetektől fogva, de az F1 természete már csak ilyen.”

Brawn szerint ott az RRA is, amely szintén szabályozza a költekezést. „Érdekes, hogy arról panaszkodnak egyesek, sokat kell költeniük a másolásra. Honnan veszik ezt a pénzt? Hiszen az RRA értelmében mindenkinek az eredeti költségvetés szerint kell dolgoznia, ha erre akar valaki költeni, meg kell találnia az egyensúlyt és más fejlesztésektől kell elvonnia forrást.”

„Meggyőződésünk, hogy a rendszer szabályos. Már 2010-es technikai egyeztetéseken tisztáztuk, hogy egy ilyen megoldás szabályos, többször rákérdeztünk. Természetesen nagyon csalódottak lennénk, ha hirtelen megváltozna az álláspont, de bízunk benne, hogy az FIA kitart eredeti értelmezése mellett.”