Az eddig hétszer megrendezett Kínai Nagydíj nagyjából fele-fel arányban zajlott száraz és nedves körülmények között, háromszor volt sima futam és négyszer szólt bele ilyen-olyan mértékben a csapadék.
Hogy vasárnap, a futam idején esik-e majd, azt egyelőre nem tudni, de az biztosra vehető, hogy a versenyhétvége mindhárom napján előfordulhat csapadék. A különböző előrejelzések ellentmondanak egymásnak az eső valószínűségét és lehetséges időpontját illetően, de egyelőre a pénteki és szombati napon valószínűbb a csapadék, az ég azonban végig borús, felhős lesz a sanghaji pálya felett.
A szürke időben melege sem lesz az F1-eseknek, ugyanis a legoptimistább meteorológusok sem ígérnek 20 Celsius foknál magasabb csúcshőmérsékletet, de 15-16 foknál is megállhat a hőmérő. A sanghaji helyszín állandó jellemzője a szmog, amit tovább ronthat a reggelekre és kora esti időpontokra valószínűsített ködösödés – ennek főképp a pénteki első, délelőtti edzésre lehet hatása.
A monumentális kínai pálya széles aszfaltcsíkja mindig is kedvezett az előzéseknek, de természetesen idén is használható lesz a DRS. Ahogy tavaly, most is a „végtelen” hátsó egyenesen – 1170 méterével a versenynaptár rekordere – nyitható majd a hátsó szárny a futamon. Az egy másodperc alatti követési távolság érzékelési pontja a 12-es kanyar kijáratánál, az aktiválási pont pedig egy kicsivel az egyenes közepe előtt lesz, közölte az FIA.
A felügyelőszervezet a versenybírókat segítő pilótastewardot is megnevezte: a Kínai Nagydíj hétvégéjén az F1-ben 1989-90-ben a Benettonnál és a Scuderia Italiánál szerepet vállaló, 1994-ben és ’95-ben olasz túraautó-bajnoki címet szerző, majd 2000 és 2006 között négy Le Mans-győzelmet arató Emanuele Pirro lesz. Az olasz 2010-ben Abu-Dzabiban, tavaly pedig a Maláj és a Kínai Nagydíjon dolgozott már ezen a poszton.