F1: Ennyire jó a Ferrari 1
F1: Ennyire jó a Ferrari 57 A Ferrarinál rögtön a malajziai győzelem után igyekeztek hangsúlyozni, hogy Sepang anomália volt, és az autó ennél jóval versenyképtelenebb. A Kínai Nagydíjra a 10. hely környéki eredményeket jósoltak, és ezt mind az időmérő, mind a vasárnap délutáni futam visszaigazolta, Fernando Alonso a 9. rajthelyét egy 9. pozícióra „váltotta” a kockás zászlónál.

A spanyol a verseny után elmondta, hogy a sanghaji eredmény tükrözi igazán, hogy mennyi van az F2012-esben, bár azt is hozzátette, hogy szerencsésebb körülmények között előrébb is végezhetett volna.

„Valószínűleg a mostani a legreálisabb helyezés, nem Ausztrália és főként nem Malajzia volt az. De meggyőződésem, hogy forgalom nélkül, egy kicsit nagyobb térben gyorsabbak is lehettünk volna, egyetlen tiszta köröm sem volt ma. Szóval szerintem egy kicsit előrébb, legalábbis szeretném azt hinni, hogy a Williamsek és Grosjean előtt is beérhettem volna (a 6. helyen)” – mondta.

A kétszeres bajnok arra figyelmeztetett, hogy a jövő hétvégi Bahreini Nagydíjon még a mostaninál is kevesebbet szabad várni a Ferraritól.

„A jövő héten jön Bahrein, ami elvileg az eddigi legrosszabb futamunk lehet majd. Az autónknak gyenge a végsebessége és a tapadása, Bahrein pedig pont a végsebességről és a tapadásról szól, szóval azt hiszem, az eddigieknél is nehezebb hétvégénk lesz.”

„Utána már javulni fogunk Barcelonára, de csak három-négytizedet. A legtöbb csapat ennyit gyorsul az európai szakasz kezdetére. Ha sikerülne öt-hattizedet gyorsulni, míg a többiek csak négyet hoznak, akkor hozhatunk be kettőt” – magyarázta a kilátásokat.

Alonso a 9. hellyel két pontot gyűjtött, míg csapattársa, Felipe Massa a sanghaji 13. helyével továbbra is nulla ponttal áll az évben. A brazil számára ez ugyan nem fest túl jól, de érdemes megjegyezni, hogy Massa ezen a hétvégén messze nem volt úgy lemaradva Alonsótól, mint korábban, talán tényleg javult valamennyit, összeszedte magát.