Bernie Ecclestone a német Auto Motor und Sportnak adott interjút, amelyben a Mercedes helyzete mellett az F1-ben az utóbbi hónapokban több csapat által is újra elővett költségplafon ötletéről is beszélt.
„A költségplafon nem működne. Egyszerűen nem lehet megakadályozni, hogy a csapatok annyi pénz költsenek, amennyi rendelkezésükre áll. Mindig meg lehet kerülni valahogy a szabályokat. Az ilyesmihez olyan műszaki szabályokat kellene hozni, amelyek lehetetlenné tennék, hogy több pénzzel gyorsabbá lehessen tenni az autókat” – mondta az angol, hozzátéve, hogy költségplafonnal vagy anélkül, nem lehetne a kiadásokat megfelelően ellenőrizni.
Ecclestone szerint a kispénzű csapatoknak sokkal inkább hasznára válna, ha a nagyoktól vásárolhatnának autókat: „Én így képzelem: a jelenleg saját autót építő (kis)csapatok megvehetnék egy másik konstruktőr előző évi autóját, amíg egyenesbe nem kerülnek” – mondta.
A felvetésre, hogy ez azzal végződne, hogy csak 3-4 konstruktőr maradna az F1-ben, Ecclestone azt felelte, hogy ennek kiküszöbölésére is van terve, amit hamarosan el is árul, és talán már az új, 2013-tól érvényes Concorde Agreementbe is bekerül a témakör.
Az austini új Amerikai Nagydíj csatlakozásával az F1 idén már rekordhosszúságú, 20 futamos évet bonyolít és a tervek szerint 2013-ban jöhet a másik, New Jersey-i amerikai futam valamint Argentína, 2014-ben pedig Oroszország. Ecclestone azt mondta, hogy ugyan pár éve még ő maga sem gondolta volna, hogy 17-nél több verseny lehet, de valószínűnek tartja, hogy 20 fölé azért az új futamok beemelése után sem mennek majd.
Ebből persze következik, hogy néhány régebbi, esetleg klasszikus nagydíjnak kell kiesnie, de az F1 urának erre is van megoldása, pár futamot a teniszben bevett nagy versenyek, a Grand Slamek mintájára kiemelt versenynek nyilvánítana: „Bizony, dolgozom ezen! Ha sikerül megvalósítani, akkor ezek a Grand Slam-futamok több pontot érnek majd.”