Míg Kínában Jenson Button bukott a bokszutcában, ezúttal Hamiltonon volt a sor, a 2008-as bajnok első és második kiállásánál is gond volt a bal hátsó kerék rögzítésével, nagyon sok időt és pozíciót veszített.
„Ezt ki kell vizsgálni, mert sok pontot dobtunk el, ilyenen úsznak el a bajnoki címek. Igyekeznünk kell a következő futamon visszatérni, mert nem engedhetjük meg magunknak, hogy így szórjuk a pontokat” – mondta Hamilton, aki ezzel együtt nem akarta hibáztatni a csapattagokat.
„Ilyen az autóverseny. Nem tudtam, mi volt a gond, de reméltem, hogy a második kiállásomnál nem ismétlődik meg, hogy az majd simán megy. De pont ugyanaz történt, még talán jobban is elhúzódott, mint először. Szóval sokat veszítettem ma, de legalább sikerült pontot szerezni, ennek örülhetek. Nem volt sok pozitívum ma, csak a négy pont, ennyi. A tempóm nem volt jó, végig bajok voltak a hátsó gumikkal.”
Persze Hamilton még így is jobban járt, mint Button, aki egy lassú defekt miatt két körrel a vége előtt kényszerült a bokszba, majd az autolsó előtti körön végleg fel kellett adnia a versenyt.
„Egész végig túlkormányzottsággal küszködtem. Többször is próbáltunk visszavenni az első leszorítóerőből, de egyszerűen nem volt meg a tempónk, és fogalmunk sincs, hova is tűnt. Nehéz ezt felfogni. Az elmúlt futamokon, akár nyertünk, akár nem, a versenytempónk jó volt, de itt mégsem” ? panaszolta Button, aki elárulta, hogy az egyik kiállásánál neki is gondjai voltak.
„Nem hiszem, hogy az enyém volt a leglassabb, az Lewisé lehetett, úgy járt, mint én Sanghajban, de még így is volt egy hat másodperces kerékcserém, ami duplája a normálisnak. Szóval mindketten sokat veszítettünk a bokszban.”
A csapatfőnök, Martin Whitmarsh is az autó érthetetlen lassúságáról és a bokszkiállásokról beszélt, de hangsúlyozta, hogy a szerelőt viszont nem éri majd bántódás.
„Sok időt és pozíciót veszítettünk Lewisszal a bokszban. De még aggasztóbb, hogy nem voltunk elég gyorsak a pályán. Ezt már csak tetézi, hogy még a kiállásoknál is rosszak vagyunk. Mindenképpen utána kell nézni a technikánknak.”
„De a srácok önként vállalják ezt a kiemelt szerepet, óriási nyomás van rajtuk. A (bal hátsó) szerelőt az utolsó kiállásra le is cseréltük, mert nagyon ki volt bukva, a mi dolgunk pedig az, hogy óvjuk őket. Néha rosszul mennek a dolgok, ilyen az élet, A fő, hogy összetartsunk.”