Év végén lejár a Forma-1-et kereskedelmi szempontból szabályozó Concorde Agreement, Bernie Ecclestone hónapok óta kemény tárgyalásokat folytat a csapatok képviselőivel a hosszabbításról. A harc dollármilliókról és fontos pozíciókról szól, a csapatok régóta nem csinálnak titkot belőle, hogy nagyobb szeletet akarnak a bevételekből.
Korábban kiszivárgott hírek szerint két csapat, a Red Bull és a Ferrari kapott jogot arra, hogy képviselőt delegáljon az F1-et irányító cég igazgatótanácsába és így tényleges beleszólási joga legyen az ügyekbe. A Ferrari történelmi múltjával, a Red Bull az utóbbi időszak sikereivel érdemelte ki a jogot, de úgy hírlik, nem lesznek egyedül az igazgatótanácsi üléseken.
Bernie Ecclestone úgy döntött, hogy a McLaren is megérdemli az igazgatótanácsot, a wokingiakkal együtt így három F1-es csapat képviselői befolyásolhatják a szavazati arányt. Feltételezések szerint a lépés célja, hogy Ecclestone könnyebben átvigye akaratát az F1 tőzsdére vitelével kapcsolatban, ezt a lépést ugyanis az igazgatótanácsnak is jóvá kell hagynia. Ecclestone – a részvénypiaccal kapcsolatos korábbi ellenérzései ellenére – a szingapúri tőzsdén jegyeztetné be a sorozatot, mert ott szerinte a szabályozás nem annyira szigorú.
Az új Concorde Agreement a Ferrarinak a pályán elért eredményektől függetlenül állítólag évi 50 millió dollárt garantál, míg a Red Bull és a McLaren 35-35 millióhoz jut így. Az aláírók között egyelőre nincs ott a Mercedes, amelynek nem tetszik a pénzek elosztása és hogy Ecclestone „másodrendűként” kezeli a csapatot.