A tavalyi Monacói Nagydíjon igen csúnya balesetet szenvedett a sauberes Sergio Perez, amikor az időmérőn az alagútból kifelé jövet az autóját megdobta egy bukkanó és nagy sebességgel a bukótér végénél lévő korlátba csapódott.

Perez esete nem volt egyedi, az elmúlt években számtalan versenyző járt rosszul az alagút utáni sikánhoz vezető féktávon, az aszfalt egyenetlenségei több balesetet is okoztak már.

A versenyt szervező Monacói Autóklub a tavalyi történtek után 2012-re igyekszik biztonságosabbá tenni a pályát, az említett szakaszt újraaszfaltozzák, miután lézeres mérésekkel kimutatták, hogy itt-ott akár 20 cm-es szintkülönbség is volt a meggyűrődött útburkolaton.

A Perezt tavaly megfogó korlátot is távolabb viszik a féktávtól, további 15 méterrel növelik a bukóteret.

A fenitek mellett néhány fa kivágásával kiszélesítik és kiegyenesítik a bokszutca kijáratát, néhány bukóteret nagy tapadású aszfalttal fednek le, a Ste. Devote (az első kanyar) és az uszodai szakasznál pedig az eddig használt gumifalakat a legmodernebb energiaelnyelő megoldásnak számító TecPro korlátokra cserélik.

„A biztonság mindenek felett álló szempont a Monacói Nagydíj szervezői számára. A fenti intézkedésekkel a versenyzők és a nézők biztonságát helyeztük előtérbe, egyben azt is bizonyítjuk, hogy folyamatosan hajlandók vagyunk a pályát modernizálni” – állt az autóklub közleményében.