Az általában jól értesült veterán szakíró, Joe Saward arról ír blogján, hogy a jövőbeni Forma-1-es idények akár 24 futamból is állhatnak majd.

Saward értesülései szerint az F1-et keretbe foglaló szerződés, az ún. Concorde Agreement 2013-tól 2020-ig érvényes új változatában a versenyek maximális számát 20-ról 24-re fogják emelni.

A bővítéssel a természetesen nőnének a csapatok utazási költségei és a csapattagok terhelése, sőt valószínűleg két teljes versenyszemélyzetre lenne szükség, de ez így is megérheti, hiszen a további négy futam csak rendezési díjból 160 millió dollárt vagy még nagyobb bevételt jelentene, és nyilván nőnének a reklám- és televíziós jogdíjból befolyó pénzek, így a csapatok is többet keresnének.  

A 24 futamos bajnokság nyilván a mostaninál is komolyabb logisztikai tervezést követelne, és minden bizonnyal a jelenleginél is több közvetlenül egymást követő versenyhétvégét hozna.

A Concorde jelenlegi változata szerint a szervező, azaz Bernie Ecclestone legfeljebb 20 futamot rendezhet egy naptárba, méghozzá úgy, hogy a téli szünet hossza semmiképp sem 12 hét alá és nyáron is biztosítani kell egy háromhetes szünetet.

A jelenlegi maximum 20 futamra is vonatkoznak megkötések, ugyanis egy 12-es listából kötelező legalább hat versenyt szerepeltetni a naptárban. Úgy tudni, hogy a kötelező listán Abu-Dzabi/Bahrein, Ausztrália, Belgium, Brazília, Japán, Magyarország, Monaco, Nagy-Britannia, Németország, Olaszország, Spanyolország és Szingapúr szerepel. További megkötés, hogy 17 feletti versenynél a csapatokkal is konzultálni kell.