Az elmúlt pár hétben nagyjából az a közmegegyezés alakult ki az F1-es körökben, hogy a Pirelli új, 2012-es gumijai főszerepet játszanak az eredményekben, a keverékek optimális használatát még nem találta el senki, versenyről versenyre változik, hogy melyik csapat kezeli jól az abroncsokat.

Az olasz gyártó motorsportfőnöke, Paul Hembery úgy véli, hogy a mostani állapot nem tart örökké, a ma kezdődött mugellói teszt és a következő pár futam hozzásegíti majd a csapatokat a gumik helyes használatához és eltűnik a lutriszerű elem.

„Úgy sejtem, hogy Mugellóban a csapatok sokat dolgoznak majd ezen, legalábbis azok, akik úgy érzik, még ismerkedni kell a gumikkal. Barcelonától kezdve már más, megfontoltabb hozzáállásokat láthatunk majd” – mondta az angol az Autosportnak.

„Az F1-es mérnökök az egész autóipar legjobbjai, kivételes szakemberek, két-három futamon belül kiismerik a gumik jelentette kihívást, és nem esik több szó erről. Bahrein szélsőséges futam volt a hőmérsékletet tekintve, de az európai versenyek többsége normális tartományba esik majd, utólag nem is értik majd az emberek, mi volt ez a nagy felhajtás a gumik körül.”

„Az idény elején új kihívás a gumi, arra koncentrálnak, de Silverstone-ra már a háttérbe kerül a kérdés. A csapatok még az új autókat is szokták, nemcsak a gumikat, amik egyébként csak kis mértékben változtak. Az idei közepes keverék nagyon közel esik a tavalyi lágyhoz, az pedig a 18 futam túlnyomó többségén ott volt. Az emberek elfelejtik, hogy az autók is sokat változtak idénre, szóval sok már tényező is bejátszik” – szögezte le Hembery.

A mugellói teszt egyébként sem a gumik, sem az autók kiismerése szempontjából nem indult ideálisan, ugyanis az olasz pálya kimondottan nedves viszonyokkal fogadta az F1-eseket ma délelőtt. A leggyorsabb Fernando Alonso volt az ebédszünet előtt, de az idők egyelőre nem jelentenek sokat, mérvadó eredmények csak délután várhatók.