A nap vizes, de a délelőtt során lassan felszáradó pályán indult, a valamennyire értékelhető köridők mind az ebédidő előtt születtek. Délután nem javult tovább a helyzet, az ebédszünetben már esett, később pedig már egyenesen ömlött, annyira, hogy egy időre hivatalosan fel is függesztették a körözést, ugyanis a rossz időben a mentőhelikopter nem tudott volna felszállni.
A csapatok többsége délután nem is próbálkozott munkával, inkább spóroltak a gumikkal – szerdára jobb időt jósolnak. A mclarenes Gary Paffett és a mercedeses Michael Schumacher – mindketten délutánra voltak csak beosztva – ugyan kikukkantott a pályára, de az angol értékelhetetlen időt ment, a hétszeres bajnok pedig nem is futott mért kört.
A nap leggyorsabbja Fernando Alonso volt, míg a legtöbb kört, 49-et Nico Rosberg tette meg. A mercedeses nem volt nagyon elégedetlen:
„Jó volt, mert délelőtt a vizes pályán értékes adatokat gyűjtöttünk. Mostanában nem voltunk túl erősek nedves körülmények között, mint például Malajziában. A végén még egy kis száraz pályás menet is volt, az is hasznos volt. Szóval megtudtunk ezt-azt, kezdésnek jó” – mondta, hozzátéve, hogy bár a többiekhez hasonlóan a Mercedes számára is kulcskérdés a gumik kiismerése a héten, azért a fejlesztéseket sem hanyagolják el.
„Minden futamra jön ilyen-olyan újdonság, Barcelonára is készülünk pár dologgal. A fejlesztés folyamatosan zajlik, fontos, hogy erősek is legyünk ezen a téren!”
A rossz idő az olasz F1-rajongókat nem zavarta, a tifosók és az egyéb csapatok drukkerei összesen 15 ezer fős nézősereget jelentettek.
„Világos, hogy az időjárás nem volt valami csodás ma, így nem sokat mentünk szárazon, tulajdonképpen csak két rendes etap volt száraz gumikon. Délután esett, vizes gumiból pedig korlátozott számú van, így nem sokat tehettünk. Fontos teszt ez, sok adatot kell gyűjtenünk, ami ma nem ment úgy mint reméltük, de bízom benne, hogy a következő napokon meglesz minden” – magyarázta a Red Bull-os Mark Webber, aki a pályát is dicsérte.
„Meg kell mondjam, ez egy fantasztikus pálya. Igazi kihívás versenyzői szempontból, nagyon gyors is. Nem tudom, hogy valaha is versenyzünk-e itt, de a mai nézősereg egészen különleges volt. Nagyon sokan kijöttek, igazán nagyszerű!”
A nap végén a Lotus a rossz idő miatt úgy döntött, hogy a holnapra beosztott Kimi Räikkönen mégsem vezet a teszten. Ma a tesztpilóta, Jerome D’Ambrosio volt szolgálatban, és mivel a további két nap időjárása változékony, eltérő lehet, ezért a kiszámítható adatgyűjtés érdekében szerdán és csütörtökön is ugyanazt a pilótát küldik pályára – a feladatot Romain Grosjean kapja.
Teszt, Mugello, 2012.05.01.
# | Pilóta | Csapat | Idő |
1. | F. Alonso | Ferrari | 1:22,444 |
2. | M. Webber | Red Bull | 1:23,648 |
3. | J-E. Vergne | Toro Rosso | 1:23,891 |
4. | J. D’Ambrosio | Lotus F1 | 1:24,048 |
5. | N. Rosberg | Mercedes AMG | 1:24,100 |
6. | K. Kobajasi | sauber | 1:24,736 |
7. | O. Turvey | McLaren | 1:25,303 |
8. | J. Bianchi | Force India | 1:25,475 |
9. | R. Gonzalez | Caterham F1 | 1:27,197 |
10. | C. Pic | Marussia F1 | 1:27,359 |
11. | V. Bottas | Williams | 1:29,179 |
12. | G. Paffett | McLaren | 1:50,898 |