A Ferrari ugyan megnyerte a Maláj Nagydíjat, de az olasz csapatnál sem tagadták, hogy az F2012-es valójában versenyképtelen, középmezőnybeli autó. A „tengerentúli” futamok alatt nem is volt sok lehetőség a javulásra, de most, az európai szakaszt megelőző szünet és a mugellói teszt alkalmat ad arra, hogy javítsanak a teljesítményen.

Fernando Alonso kedden arról beszélt, hogy a jövő hétvégi Spanyol Nagydíjon már a top10-be várható az autó, a kettős pontszerzéssel számolhatnak. A szerdán tesztelő csapattárs, Massa is egyetért a célkitűzéssel:

„Én is így remélem, de egyelőre még nem próbáltunk ki minden új alkatrészt, majd Barcelonában látjuk meg, mennyit is javul tőlük az autó. Akkor reálisabban ítélhetjük meg, de igen, egyértelműen ezt várom én is.”

„A felzárkózáshoz a többieknél nagyobbat kell fejlődnünk, pedig ők is dolgoznak, haladnak. Három hét alatt 2-3 tizedet gyorsulnak az autók, szóval nagy ugrásra van szükségünk. A futamgyőzelem mindenképp túlzott optimizmus, de ha felkerül minden új alkatrész, világosabban beszélhetünk. A kipróbálásuk nélkül nehéz lenne jósolni – az élmenőkhöz való felzárkózás, a győzelem túlzó elvárás, de azért reménykedünk.”

Mivel Massa csak a tegnapi napon vezette az autót Mugellóban, így a brazil Alonsónál kevesebb fejlesztést próbálhatott ki, de azt mondja, ez nem nagy gond:

„Természetesen mindig jobb, ha tesztelhetem az új elemeket, de a mostani programban Fernando próbálja ki az új kipufogórendszert, én a régivel mentem az összehasonlítás kedvéért. Holnap felkerül még pár újdonság, amelyek ma este érkeznek csak meg, de ez még így sem a teljes csomag, az csak Barcelonára lesz meg.”

Ma újra a spanyol vezet, és a vörös járgányon valóban meg is jelent az új kipufogó. Az Autosport F1-es műszaki szakírója, Gary Anderson így értékelt:

„A kipufogóvégeket sokkal hagyományosabb pozícióba helyezték át. Ez nem hoz sok hasznot, de negatívuma sincs, ami szerintem egy ilyen problémás autónál a lehető legjobb megoldás. Mivel a korábbi megoldásnál a szögletes kivezetés egyben a hűtő kivezetése is volt, kompromisszumra kényszerültek. Az új verzióban is ott a hűtőkivezetés, de sokkal kisebb. Úgy vélem, ez az ő helyzetükben ésszerű megoldás.”

„Nehéz lenne számszerűsíteni a különbséget, de azt hiszem, a korábbi változattal sok leszorítóerőt veszítettek, nem jó, ha a lassan áramló levegő is ott távozik, ahol nagy sebességű áramlás kellene csak. Csak ezzel az egy változtatással 2-3 tizedet nyerhetnek körönként” – írta a korábbi F1-es tervezőmérnök.

Az igen fontos tesztnap azonban nem alakul jól az olasz csapat számára, ugyanis Alonso a cikk megjelenésének idején a gumifalba vitte az autót a 12-es kanyarban, a sérülések kijavítása minden bizonnyal jó pár órát elvesz majd a munkából. Öröm az ürömben, hogy az eset még az ebédszünet előtt történt, így egy és kettő között egy „ingyen” óra is rendelkezésre áll a szerelésre.

Feljebb a régi, alatta a ma kipróbált új kipufogó

F1: Jönnek a ferraris fejlesztések 1
F1: Jönnek a ferraris fejlesztések 9 F1: Jönnek a ferraris fejlesztések 10