A Mercedes AMG a 2012-es idényre egy egyedi újítással, a sokat vitatott, de újra és újra szabályosnak nyilvánított szuper-DRS-sel érkezett. A brackleyi trükk lényege, hogy a DRS nyitásakor a hátsó szárny légellenállását tovább csökkentik a levegő átvezetésével, ami értelemszerűen növeli a sebességet az egyenesekben.
Bár maga a konkrét műszaki megoldás a Mercedes-főnök Ross Brawn bevallása szerint is viszonylag egyszerű és olcsó – gyakorlatilag pár légelvezető csatorna, lyuk és huzalozás -, az eredetileg nem a rendszer köré tervezett autók adaptálása mégis sok munkát és befektetést kíván.
Több csapat ennek ellenére is foglalkozik a fejlesztéssel, tegnap a Sauber autóján is feltűnt egy erre utaló külső csőrendszer a teszten, de a svájci alakulat főtervezője, Matt Morris azt nyilatkozta, hogy ők inkább nem foglalkoznak idén az eszközzel, számukra nem ésszerű az ár-érték arány.
„A gyárban végeztünk néhány próbaelemzést, de pillanatnyilag úgy látjuk, a nyerhető teljesítmény nem éri meg számunkra a befektetést. Egyszerűen nem eléggé indokolt. És a ráfordításon túl az igazi haszna sem világos, hiszen tulajdonképpen csak az időmérőn jelent igazi előnyt. A kvalifikáción valóban hoz pár tizedet, de ehhez az autó nagyon sok alkatrészét kellene módosítani. Ez a fő gond” – magyarázta a mérnök az Autosportnak.
„Volt már nyomásérzékelő az autó hátsó részén, de ezek a csövek csak ennyit jelentettek. Csak a nyomást mértük, ennyi” – mondta a szuper-DRS-re vonatkozó spekulációkat elindító eszközökről.