Bár kritikákat is bőven kap, a Forma-1 gumiszállítója, a Pirelli tartja magát ahhoz, amire eredetileg kérték, azaz igyekszik minél jobban feldobni a versenyeket: a hétvégi Spanyol Nagydíjon például azzal, hogy a szokásos „egymás melletti” keverékek kombinációja helyett két fokozattal eltérő abroncsokat szállít majd.

Az olasz cég motorsportfőnöke, Paul Hembery szerint a húzás nagyobb stratégiai változatosságot hozhat:

„A lágy és a kemény keveréket visszük, hogy ezzel aláhúzzuk a két gumi közti különbséget, a gyors és a tartós gumi párosa újfajta kihívás lesz a csapatok számára. Idén most először lesz két fokozatnyi eltérés a gumik között, erre pedig többféle eltérő stratégiával reagálhatnak a csapatok, ami aztán a végeredményre is nagy befolyással lehet” – mondta az angol szakember.

„Miután Mugellóban sok csapat alaposan kiismerte a gumijainkat és új alkatrészeket is tesztelt, szoros Spanyol Nagydíjat várhatunk, az is lehetséges, hogy egy újabb, ötödik futamgyőztest köszönthetünk.”

„Barcelona komolyan igénybe veszi a gumikat, de épp ettől különleges élmény, tényleg észnél kell lenni, hogy mit csinálunk. A kemény és a lágy keverék igazán izgalmassá teszi a dolgokat, a kopás valószínűleg magas lesz, el lehet játszani a stratégiával. A 3-as kanyar terheli leginkább az abroncsokat” – magyarázta a Pirelli tesztelője, Jaime Alguersuari, aki egyébként a fejlesztési munka keretében hétfőn, ma és holnap a jerezi pályán köröz a cég saját F1-esével.

Ahogy fentebb említettük, a Pirelli kritikákat is kap, az egyik leghangosabb kritikus pedig a hétszeres bajnok Michael Schumacher. A veterán a Bahreini Nagydíj után fakadt ki, és úgy tűnik, a véleménye azóta sem változott, továbbra is túlzásnak érzi a gumik kopását.

„Szerintem túlságosan nagy szerepet játszanak a gumik, túl nagy a kilengésük, nem lehet rajtuk a határion vezetni az autót. Mintha tojásokon lépdelnénk, nem merem terhelni őket, mert különben vége, nem jutunk semmire” – nyilatkozta tegnap a CNN-nek.