A tavaly kora nyáron új tulajdonosokhoz került HRT-nél 2011 vége óta alaposan felpörögtek a dolgok, átszervezték, új emberekkel töltötték fel a csapatot, Madridba költöztek, az új központban múlt hétvégén az FIA-elnök Jean Todtot is vendégül látták, hétfőn pedig egy szponzor csatlakozását is bejelentették.
Kedd egy újabb szponzort, az olívaolaj-gyártó Carbonellt hozta a csapat számára, a cég logói megjelennek majd a pilóták overalljain, termékei pedig a csapat konyháján, ahol minden verseny előtt helyi ízekkel megbolondított spanyol falatokkal várnak bárkit a paddockból.
Tegnap a kiscspat azt is bejelentette, hogy a hétvégi Spanyol Nagydíjon egy hazai ifjoncot, a tesztpilóta Dani Clost küldi pályára a pénteki első szabadedzésen. Clos télen már tesztelt a HRT-nél, azonban a caterhames Alex Rossihoz hasonlóan most először vezet majd hivatalos F1-es versenyhétvégén.
„Nagyon örülök ennek a lehetőségnek. Egész életemben azért küzdöttem, hogy bemutatkozhassak a Forma-1-ben, és hogy ezt a Circuit de Catalunyán tehessem meg. Ezen kívül külön szerencsés vagyok, hogy épp egy spanyol csapatnál, egy másik, általam nagyon nagyra tartott spanyol pilóta (Pedro de la Rosa) mellett kerül erre sor. Ennél többet nem is kívánhatnék!” – mondta a 23 éves Clos.
„Remélem, hogy sok adattal szolgálhatok majd az edzésen, a lehető legjobbat nyújtom majd és pozitív irányba segíthetem a csapatot. Úgy érzem, 100 százalékosan készen állok, alig várom a pillanatot, amikor beülök az autóba és kigurulok a pályára!” – tette hozzá.
A HRT főnöke, Luis Perez Sala kedden az Autosportnak nyilatkozott, a csapatvezető arról beszélt, hogy később a névváltoztatás is a pakliban lehet náluk. Az F1-be 2009-ben még Campos Metaként pályázó, de végül Hispania Racing Teamként belépő alakulat tavaly óta, a tulajdonoscserét követően már csak HRT-ként szerepel, azonban ennél talán szerencsésebb nevet is találhatnak.
„Gondolkodunk rajta, bár egyelőre semmilyen döntés nincs a névváltoztatásról. Most HRT vagyunk, majd meglátjuk, hogy hívnak minket a jövőben. Pillanatnyilag nincs konkrét terv, de tény, hogy fontolgatjuk ezt” – mondta Sala, aki idénre az átszervezés utáni konszolidációt tartja fő célnak.
„Az idei célunk az, hogy megbízhatóak legyünk és a rendelkezésre álló forrásokból fejlesszük az autót. Ha sikerül egy kicsit felzárkóznunk, akkor igazán elégedettek leszünk, de a lényeg, hogy ne hátrafelé haladjunk. Van már néhány frissítésünk, de a hűtési problémák megoldásáig el kellett halasztanunk a bevetésüket, úgy tűnik, mostanra azonban megoldottuk a gondot. Szóval jönnek a fejlesztések, bár a többiek is ugyanígy készülnek.”