Hosszú évekig arról volt nevezetes a Spanyol Nagydíj, hogy gyakorlatilag előzés nélkül csinálják végig a pilóták. A Mercedes AMG statisztikája szerint 2008 és 2010 között átlagosan két előzés volt versenyenként, a DRS tavalyi bevezetésével azonban minden megváltozott. Állítható hátsó szárny nélkül 22, DRS-szel további 29 előzést számoltak össze, ennyi jó eséllyel idén is lesz.

A Mercedes előzési statisztikája szerint az idei év nagyon hasonló a tavalyihoz, 327 helycsere volt az első négy versenyen, eggyel több, mint 2011-ben. Ebben a számban minden pozíciócsere benne van, azok is, amelyek műszaki hiba miatt történtek és amikor gyorsabb autó előzte meg a három sereghajtó valamelyik pilótáját. Csak az első körös előzéseket nem vették figyelembe.

A három leglassabb csapat kárára történt előzéseket nem számolva tavaly 220 sima és DRS előzés volt az első négy versenyen, idén 215. Nagy különbség azonban, hogy míg tavaly 50:50 volt az arány a normál és DRS előzések között, addig idén 68:32 arányban a DRS nélküli helycserék felé tolódott el a mérleg. Az egész tavalyi évet nézve 55:45 volt a normál és DRS előzések aránya, vagyis az idei évkezdet nagy változásra utal.

A DRS befolyásoló szerepének csökkenésére utal, hogy a tavalyi első négy versenyen két olyan futam is volt, amelyen a DRS-előzések száma meghaladta a hagyományosakét, a teljes évet vizsgálva 19-ből nyolc ilyen nagydíj volt. Idén még nem volt olyan verseny, amikor a DRS segítette előzések száma meghaladta volna a simákét.

2011-ben versenyenként 43 előzés volt az átlag, az idei első négy futam után 54-es átlagnál tartunk. Ez ugyanakkor minimális visszalépés 2011-hez képest, amikor az első négy viadalon átlagosan 55 előzés volt. Igazán jó összehasonlítási alapot Ausztrália jelent, ahol tavaly 17 normál és DRS előzés volt, idén viszont kétszer ennyi. A 34 előzéshez hozzájárult, hogy két DRS-zónát is kijelöltek, ennek ellenére csak az előzések 35 százalékában volt szerepe az állítható hátsó szárnynak. A 2011-es arány 30 százalék volt.

Kínában tavaly 67 normál és DRS előzés volt, idén 69, ezek közül 41 (59%) volt hagyományos pozíciócsere. Tavaly a DRS jobban dominált Sanghajban, az előzések 55 százalékát a hátsó szárny hozta. Tavaly Barcelona 51 előzést hozott, 57 százalékos DRS-túlsúllyal, a Mercedes AMG kíváncsian várja, hogy ezen a hétvégén is fordul-e a trend.