A csapatok, pilóták egyelőre kicsit bajban vannak az abroncsokkal, a lágy keverék nagyon gyorsan elveszíti a csúcsteljesítményét, míg a kemény kiszámíthatatlanul működik.
„Nagyon más volt, mint a téli teszten, a pálya sokkal jobban eszi a gumikat. Nehéz volt az első nap. Nem is tudom, hogy állunk a gumikopással, meg kell néznünk az adatokat. A gumik kezelése kulcsfontosságú lesz itt” – mondta Nico Rosberg.
„A kopás tényleg nagy kihívás. Még többet kell megtudnunk, elemeznünk kell, hogy másokhoz képest mi mit és hogyan csináltunk. De van négy darab abroncs, mindenki ezzel dolgozik” – nyilatkozta a Pirelli gumijait az elmúlt hetekben többször is kritizáló Michael Schumacher.
A második edzésen leggyorsabbként végző Jenson Button a kemény keverék viselkedése előtt állt teljesen értetlenül:
„Jó, de nehéz délután volt, még próbáljuk kiismerni a gumikat, egyelőre még nem értem őket. Az autó jó a lágyon, de a keményet nem tudom működésre bírni, egyszerűen nem tudom felmelegíteni” – mondta úgy, hogy az aszfalt a második edzésen 45 foknál is melegebb volt.
„A lágyon semmi gondom nincs, tudom kezelni. A keményen viszont végig pengeélen táncolok. Az első etapomon borzalmasan alulkormányzott volt az autó. Bejöttem, változtattunk egy kicsit, és hirtelen már fél másodpercet javultam, aztán az edzés végén már megint nem bírtam a gumival. Nehéz helyzet, remélem, holnapra megoldjuk!”
A Red Bull-os Mark Webber azt is felvetette, hogy a gumik kiszámíthatatlansága miatt többen is inkább a spórolásra szavazhatnak az időmérőn, hogy minél több friss abronccsal lehessen majd játszani a futamon.
„Mindig jó, ha az időmérő után marad pár szett (jó) gumi. Mindig igyekszünk a legkevesebb gumihasználattal végigmenni a három szakaszon, ez a hétvége sem lesz kivétel. Lehet, hogy egyesek kihagyják a Q3-at, akik épp csak bejutottak, azok inkább spórolni fognak.”
„Az edzés végén láthattuk, hogy a lágy gumik tulajdonképpen egy gyors körre jók, ha azt sikerül elkapni, akkor nincs baj. De hat-hét tizednyi különbség a csapattársak között… Jenson jócskán Lewis előtt van, ha sikerül mindent elcsípni, akkor jön a jó idő, ennyit jelenteke a gumik.”
Az ausztrál ezzel együtt hangsúlyozta, hogy nem lehet majd túlságosan óvatoskodni a kvalifikáción, Barcelonában aranyat ér az élről való indulás:
„Jó, ha az első kör végén elöl vagyunk. 2010-ben sikerült is eredményre váltanom a pole-t, tavaly viszont nem. De azt hiszem, a győztes itt már ezer éve csak az első három közül kerül ki, ez első kör végén elöl kell lenni, onnan már alakul, utána csak a bokszstratégiát követik az ellenfelek.”