„Fernando az élen áll, ez minden csapattagunknak nagy lökést jelenthet. A peches hétvége után Felipétől is formajavulást várunk, már Monacótól. Tőle is pontok kellenek a konstruktőri küzdelemhez” – mondta a csapatfőnök, Stefano Domenicali Barcelonában.
„Autóversenyzőként mindig a csapattárs teljesítménye a legfőbb viszonyítási alap, azaz Fernando Alonsoé és Pastor Maldonadoé, a kép pedig igen sötét ebben az értelemben” – mondja az elismert brazil szakíró, Livio Oricchio honfitársaival, Massával és Bruno Sennával kapcsolatban.
„Innen már csoda kellene ahhoz, hogy Massa a Ferrarinál maradhasson. Azt kellene csinálnia, amire az elmúlt két szezonban nem volt képes, azaz Alonso közelébe kvalifikálni és rendszeresen pontokat szerezni. Még ez sem egészen felel meg egy Ferrari-pilóta mércéjének, de már ez is nagy kihívás Massa önbizalomhiányát és kiegyensúlyozatlan autóját tekintve” – tette hozzá.
Massa elküldése az idény eleje óta téma, Barcelonában pedig újabb lendületet kapott, találgatások szerint Monaco akár az utolsó esélyt is jelentheti számára, ha ott is gyengén teljesít, már Kanadában más ülhet az autójába.
A pótlással kapcsolatban most négy név van a pakliban, és szerepet kap az idén F1-es munka nélkül álló Adrian Sutil is. A volt Force India-pilóta a hétvégén menedzserével együtt feltűnt a barcelonai paddockban, ahol volt csapatánál és a Saubernél is megfordult.
Az egyik elképzelés szerint Ferrari-kötődésű Sergio Perez léphetne Massa helyére, míg Sutil őt pótolná a Saubernél, de a Force Indiá-s Paul di Resta és csapattársa, Nico Hülkenberg is esélyes lehet a vörös autóra. A skótot még a múlt héten hozták hírbe a maranellói csapattal, Hülkenberget és menedzserét pedig a hétvégén látták a Ferrari motorhome-jánál.
Ha valamelyik Force Indiá-s kerül a Ferrarihoz, akkor valószínűleg a szintén az olasz csapat utánpótlásprogramjához tartozó tartalékos, Jules Bianchi pótolja őt, bár talán a tapasztalt és jól ismert Sutil újraalkalmazása is elképzelhető.
A negyedik jelölt a tavaly a Virginnél versenyző, idén a Lotus tartalékosaként dolgozó Jerome D’Ambrosio, akinek a többiekkel szemben megvan az az előnye, hogy azonnal mozgósítható és mivel nem versenyzői helyet kellene otthagynia, fél idényre szóló szerződésre is hajlandó.