Sokáig úgy tűnt, hogy csak a Red Bull és a Toro Rosso választja a közel-keleti helyszínt, de most a McLaren is bejelentette, hogy nyár helyett a késő őszi időpontban küldik pályára a fiatalokat.
Ahogy az egyébként egyelőre Silvertsone-nal tervező Lotus-főnök, Eric Boullier, úgy a Red Bull-os Adrian Newey is úgy látja, hogy igazságosabb az idény végén megnézni az ifjoncokat, mint a szezon közepi hajtáskor, míg a Toro Rosso technikai igazgatója, Giorgio Ascanelli Barcelonában arról beszélt, hogy azért is ésszerűbb Abu-Dzabi, mert így a tesztre nem kell külön motor, az egész évre rendelkezésre álló nyolc motoros keretből a novemberi időpontban lesz már több futamon használt, kiszolgált erőforrás is. A McLaren is így gondolkodik.
„A McLarennél pillanatnyilag Abu-Dzabival tervezünk. Az összes fenti ok miatt nem akarunk Silverstone-ban tesztelni, a motorok pedig különösen jelentős tényezők, ahogy Giorgio is mondta. Ha az idény végén tesztelünk, akkor már bőven van a versenycsapat által levetett, használt motor is, amikhez lehet nyúlni, tulajdonképpen ingyen megússzuk. Ha az év közepén tesztelnénk, akkor nyilván nem használhatunk versenymotort, hanem külön a tesztre is kellene néhány” – magyarázta a csapat sportigazgatója, Sam Michael.
„És Adrian szempontja is nagyon fontos, mert ha az év közepén teszteljük a fiatalokat, akkor ők pont a bajnoki szezonjuk közepén is járnak, míg az év végén, ha már túl vannak a Forma-3-as, Forma-2-es vagy akármilyen szezonjukon, akkor teljes mértékben az F1-es tesztjükre koncentrálhatnak” – tette hozzá.
Kérdés, hogy a McLaren „átpártolása” megindítja-e a dominósort, könnyen elképzelhető, hogy a Lotus és mások is átnyergelnek még Abu-Dzabira.