Bár 2009-ben majdnem szétszakad a Forma-1 az akkori FIA-elnök, Max Mosley költségplafonos elképzelése miatt, de úgy tűnik, a csapatok mostanra mégis szükségesnek látják ezt a megoldást.
A német Auto Motor und Sport arról ír, hogy a 12 csapatból 10 a költségplafon bevezetése mellett van és a korábbi, a FOTA-n keresztül csak amolyan „gentleman’s agreementként” elfogadott költségcsökkentési program helyett ezúttal akár hivatalos szabályként is bevezetheti a dolgot az FIAm ár 2013-ra.
Míg két évvel ezelőttig a következő idényre bevezetendő szabályok életbe léptetéséhez az összes csapat egyetértése kellett, ha igaz, hogy tíz csapat akarja a változtatást, akkor ma már ez a többség is elég ahhoz, hogy 2013-ban jöjjön a költségplafon, a Red Bull Racing és a Toro Rosso nem tehet semmit.
Az Auto Motor und Sport úgy tudja hogy a plafon a jövő évben 170 millió eurónál indulna, majd pár szezon alatt fokozatosan 100 millióra ereszkedne.
„A versenyképes Forma-1-es részvétel költsége egyértelműen túl magas, szerintem ezt senki sem vitatja. A vita csak arról folyik, hogyan érjük el a csökkentést” – mondta a korábbi programmal is elégedetlen Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner.