A HRT már a Bahreini Nagydíj után megkezdte új madridi központjának belakását, a múlt hét végén pedig hivatalosan is megnyitották a Caja Magicában, azaz a „varázsdobozban” található bázist.

A többek között Madrid polgármestere, Ana Botella és a spanyol autósport-szövetség elnöke, Carlos Garcia jelenlétében tartott ünnepélyes megnyitón a csapatfőnök, Luis Perez Sala arról beszélt, hogy a 2012-re újjászületett HRT-nek idén nem a világbajnoki eredmények az elsődlegesek, az építkezés a lényeg. Míg 2010-ben és 2011-ben megverték a legközelebbi riválist, a Virgin/Marussiát, most nem is hajtanak erre:

„A remény hal meg utoljára, és reménykedem is abban, hogy egy futamon előttük végezhetünk, de maradjunk józanok: versenyképesebbek nálunk. Jól dolgoznak és rövid távon nekünk sok-sok más dologra kell koncentrálnunk. Szóval nem hiszem, hogy rendszeresen versenyképesebbek lehetnénk náluk.”

A veterán pilóta, Pedro de la Rosa is egyetértett Salával: „Számunkra a cél a fejlődés, egy kicsit felejtsük is el a Marussiát. Magunkkal kell foglalkoznunk, azzal hogy hol is állunk és onnan hogyan fejlődhetünk folyamatosan tovább, függetlenül attól, hogy a többiek mit csinálnak. Növekszik, fejlődik a csapatunk, már megvannak az eszközeink ehhez. Persze az, hogy van rendes bázisunk, nem látszik majd azonnal a pályán is, de középtávon már mondhatjuk, hogy a Caja Magica gyorsabbá tesz majd minket.”

„Egyelőre nagy hátrányban vagyunk, ezért is kell csak magunkkal foglalkoznunk. Felejtsük el a többieket, mert a Forma-1-ben ma nincs is középmezőny, ma bárki nyerhet. Jelenleg van elég dolgunk, majd ha versenyképesebbek leszünk, akkor nagyobb célokat tűzhetünk ki. Ezért is kérünk türelmet mostanában.”

A csapatfőnök persze nem győzte hangsúlyozni, hogy mekkora lépést jelent a végleges, modern bázis.

F1: A HRT idén nem veri a Marussiát 1
F1: A HRT idén nem veri a Marussiát 13


„Egy egy igazán nagy, fontos lépés számunkra. A Forma-1-es részvétel egy luxus. Nagyon sok mindent változtattunk tavaly óta, a csapat 85 százalékban új. Az első lépés az volt, hogy ott legyünk Ausztráliában – amivel kapcsolatban egyébként voltak kételyeim a télen -, és az sikerült. Nem tudtunk kvalifikálni a versenyre, de a következő lépés a 107 százalékos küszöb megugrása volt, és azt is teljesítettük.”

„A következő leküzdésre váró akadály a megbízható célba érés volt, a legutóbbi, amit teljesítettünk, pedig az, hogy olyan központunk legyen, ahol egy fedél alatt dolgozhat az egész csapat, hogy így optimálisan használhassuk az erőforrásainkat. Persze továbbra is akadályversenyt futunk, csak az első gátakat ugrottuk meg.”

„A versenycsapat nagyjából összeállt, de a pénzügyi, logisztikai és adminisztratív területeken még növekednünk kell. Jelenleg 75-en vagyunk, de szeretném ha 110 főig jutnánk. Aztán jó lenne a tervezőrészleget vagy legalább a fő tervezőmérnököt is idehozni Madridba.”