A McLarennél készült Monacóra a magyar ifjonc 1
A McLarennél készült Monacóra a magyar ifjonc 9 A hétvégén az év egyik fénypontja következik Kiss Pál Tamás számára, a GP3 mezőnye ugyanis először látogat el a legendás monte-carlói utcai pályára. Az Atech CRS GP magyar pilótája a felkészülésnek is megadta a módját, hiszen a McLaren Forma-1-es csapatának wokingi főhadiszállásán gyakorolta be a pálya nyomvonalát csapata GP3-as szimulátorában. A gyakorlás tehát megvolt, következhet a valóság.

„Rövid időn belül másodszor is szerencsém volt ellátogatni a McLaren főhadiszállására, ahol ismét rengeteg időt töltöttem a csapat GP3-as szimulátorában. Körülbelül 50-60 kört mentem, és persze hol máshol, mint Monacóban, a hétvégi versenyünk helyszínén, ahol most versenyzem majd életemben először. A nyomvonalat már kívülről fújom, meglátjuk, milyen lesz élőben. Biztosan nem lesz egyszerű a valóságban ilyen tempóval száguldani a falak között, de a szimulátorban eltöltött idő mindenképp a hasznomra válik majd a hétvége során, és hát mindig úgy készül az ember, ahogy tud” – számolt be legújabb wokingi élményeiről a 21. születésnapját múlt szombaton betöltő pilóta.

„Az utcai pályákról Valenciát leszámítva eddig nincs túl sok tapasztalatom, így Monaco egy teljesen újfajta kihívás lesz számomra minden szempontból, de már alig várom ezt. Noha én még egyszer sem versenyeztem itt, de a versenymérnököm a GP2-ben és a Formula-1-ben is végigcsinált már nem egy Monacói Nagydíjat, így az ő tapasztalatai aranyat érhetnek majd ezen a hétvégén. Annak is nagyon örülök, hogy a korábbi F1-es pilóta, a jelenleg a Pirelli tesztpilótájaként dolgozó Lucas di Grassi is segíteni fog minket a tapasztalataival. Együtt fogjuk bejárni a pályát és mindent elmond majd nekünk, amit csak tud a monacói nyomvonal apró kis trükkjeiről” – mondta a miskolci tehetség.

„Ez a verseny egyértelműen az év egyik csúcspontja lesz számunkra, hiszen az első monacói versenyt mindenki nagyon várta már a GP3 mezőnyéből, én pedig a barcelonai nyitány után különösen is örülök, hogy máris itt a javítási lehetőség. Úgy gondolom, hogy az egy mélypont volt számunkra, és ennél már csak jobb jöhet a folytatásban. Az időmérőn most a szokásosnál is fontosabb lesz jól szerepelni, mivel a szűk pályán szinte lehetetlen lesz előzni a futamokon, ezért a rajthely rengeteg mindent meghatároz majd. Nagyon észnél kell majd lenni az egész hétvége ideje alatt, és folyamatosan kell lopni a távolságot az autó és a falak között – fél méter, 30 cm, 2 cm stb. -, csak arra kell nagyon figyelni, hogy ez egyszer se csapjon át mínuszba, mert akkor baj van!” – zárta jókedvűen nyilatkozatát Kiss Pál Tamás.