Ahogy tavaly, a Pirelli idén is a szuperlágy (piros) és lágy (sárga) keverékét szállítja a Monacói Nagydíjra. A szuperlágy gumi kiválóan passzol a rövid, kanyargós aszfaltcsíkhoz, a gyors bemelegedése segíti az időmérős szereplést, ami kulcsfontosságú Monte-Carlo utcáin.
A lassú pálya és a három helyett négy napig tartó versenyhétvége alatt felvitt nagyobb gumimennyiség azt jelenti, hogy a kopás szempontjából az idény legkíméletesebb helyszíne Monaco, ezért a Pirellinél úgy vélik, hogy a jól beállított autóval rendelkező, a gumikkal ügyesen bánó pilóták akár egy kiállással is megpróbálhatják majd teljesíteni a futamot.
„Monaco az idény fénypontja, és ahol a szuperlágy és a lágy keverék sok izgalmat hozott tavaly: három pilóta három különböző stratégiával vérre menő küzdelmet folytatott, mielőtt előkerült volna a piros zászló. A szuperlágy az egyetlen keverékünk, amely nem változott idénre, ugyanis kiválóan megfelelt az olyan helyszíneken, mint Monaco” – magyarázza a Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery.
„Mivel a kopás alacsony, a versenyzők a rajttól a célig keményen nyomhatják majd. A gumistratégia igen fontos lesz, hiszen Monacóban minden helyszínnél nehezebb az előzés, bár ezzel együtt is bármikor képes meglepetésre a hercegség. A mezőny annyira kiegyenlített most, hogy a legkisebb előny, a legapróbb hiba is döntő hatással lehet a végeredményre, ahogy ezt már láthattuk is idén” – tette hozzá.
A korábban a Forma-3-ban, a GP2-ben és az F1-ben összesen hét monacói futamot teljesítő Pirelli-tesztelő, Lucas di Grassi a beállítások fontosságát hangsúlyozta:
„Sok más pilótához hasonlóan én is Monacóban élek, de ha minden áldott nap is vezethetünk az utakon, az se számít, a hétvégén nagyon-nagyon akkurátusan kell dolgozni az autó egyensúlyán, a versenybeállításokon. Monaco az év egyik legösszetettebb versenye, minden egyes körön precíznek kell lenni. Az emberek többsége nem is tudja, mennyire huplis a pálya, szóval tényleg nagyon sok mindent mérlegelni kell a jó beállításokhoz, ahhoz, hogy a legtöbbet ki lehessen hozni a gumikból.”
„Pirelli gumikínálata bőven ad teret az eltérő stratégiákra. Fantasztikus eddig az idény, de szerintem van pár olyan pilóta, aki még nem tudott nyerni, pedig kijárna nekik a győzelem – Monacóban pedig bármi megtörténhet. Éppen ettől lesz olyan lenyűgöző ez a futam.”