Színes háttéranyagot adott ki a Pirelli, amelyben az olasz gyártó azt mutatja be, hogyan készülnek a gumik egy Forma-1-es versenyre. Körülbelül 1800 abroncsot szállítanak egy-egy futamra az olaszok, minden gumi egyedi azonosító vonalkódot kap, amelyet a vulkanizálás során visznek fel felületükre. A vonalkodókat a Pirelli RTS (Racing Tyre System) rendszere azonosítja.
A Pirelli az FIA jóváhagyásával választja ki a keverékeket a futamokra, egy lágyabbat és egy keményebbet. Ezt követően, körülbelül három héttel a verseny előtt kezdődik a kisszériás gyártás a törökországi Izmitben található gyárban, körülbelül 1800 abroncs készül. 700-zal több gumit gyártanak, ha az F1-es hétvége GP2-es futammal esik egybe, további 600 gumi készül, ha a GP3-asok is versenyeznek.
Két héttel a futam előtt indulnak a gumik a Pirelli nagy-britanniai logisztikai központjába, Didcotba. Izmittől 3100 kilométerre fekszik a központ, az út három napig tart. A gumik érkezése után az összes vonalkódot feltöltik a Pirelli rendszerébe, ezekről az FIA értesítést kap. A nemzetközi szövetség a vonalkódokat (és így a gumikat) véletlenszerűen osztja szét a csapatok között, így kerülhető el ugyanis a legnagyobb eséllyel, hogy egy esetlegesen hibás széria gumijai ugyanahhoz a csapathoz kerüljenek. A vonalkódos rendszer azt is biztosítja, hogy a csapatok a szabályoknak megfelelően használják a gumikat, se többet, se kevesebbet ne kapjanak, mint ami jár.
Az FIA-től kapott vonalkódlista alapján a Pirelli összeállítja a csapatok gumicsomagjait, majd az abroncsok kamionokra kerülnek. Négy kamion fuvarozza az F1-es gumikat, a GP2-es és GP3-as abroncsok számára elegendő három kamion indítása. A kamionok jellemzően hétfőn érkeznek az aktuális verseny helyszínére, a vonalkódokat a felnire húzás előtt ismét ellenőrzik.
Öt nappal a futam előtt indul a felnizés, egy tapasztalt gumisnak két és fél percig tart, amíg végez egy abronccsal. Az összes gumi felnire húzása két napig tart, a felniket a csapatok adják a Pirelli szakembereinek. A szabályok szerint egy szett keményebb keveréket kell visszaadniuk a csapatoknak az első szabadedzés után, majd a harmadik tréning előtt egy-egy szett keményebb és lágyabb keverékkel lesznek szegényebbek. Újabb egy-egy szettet kell leadni az időmérő előtt, így a kvalifikációra és a versenyre három-három szett keményebb és lágyabb gumi marad. A visszaadott gumik azonnal lekerülnek a felnikről, amelyek rögtön visszakerülnek gazdáikhoz.
A verseny után az összes használt és nem használt gumi lekerül a felnikről, majd a Pirelli visszaszállítja őket Didcotba. Innen egy feldolgozó üzembe kerülnek, ahol magas hőmérsékleten elégetik őket, alapanyagot szolgáltatva cementgyárak számára. A folyamat során keletkező anyagot útépítésekhez és egyéb ipari tevékenységekhez is felhasználják.