Ecclestone a Pitpass szerkesztőjének, Christian Syltnek beszélt legújabb ötletéről, amelynek értelmében új szett gumit kapnának azok a pilóták, akik bejutnak a Q3-ba. „Ami most nagyon rossz az időmérővel kapcsolatban, hogy azok, akik úgy gondolják, nem esélyesek a pole-ra, inkább gumit spórolnak a versenyre” – mondta Ecclestone.
„Én azt mondom, kapjanak egy teljesen új garnitúra gumit az időmérő végén, így nem lesz miért spórolniuk, mert ezekkel a frissekkel rajtolhatnának el. Változtatásra kell kényszerítenünk őket, az új szett abronccsal biztosíthatnánk, hogy több kör legyen az időmérőn.”
Mivel a Pirelli gumik viszonylag gyorsan kopnak, hátrányban vannak azok, akik kopott abroncsokkal rajtolnak. Ezt a különbséget tüntetné el Ecclestone, aki egyébként elégedett az olaszok munkájával. „A Pirelli szuper, fantasztikus munkát végzett. Számukra sokkal nehezebb olyan gumit készíteni, ami csak a verseny 30 százalékát és nem az egészet bírja. Eleve ilyen gumikat kértem tőlük, ez a megállapodás része volt, lenyűgöző, hogy meg tudták csinálni.”
Noha Ecclestone szerint az új szett gumi megoldást jelentene a problémákra, a csapatfőnökök nem lelkesednek az ötletért. „Sokat beszélgettünk a csapatokkal a gumihelyzetről és kvalifikációról, szerintünk a mostani szabályok rendben vannak” – nyilatkozta Monisha Kaltenborn, a Sauber vezérigazgatója. „Nem támogatnánk az extra gumik bevezetését.”
„A statisztikák alapján azok a csapatok, amelyek a Q3 kihagyását választják, az időmérő korábbi szakaszaiban több kört tesznek meg. Nem hiszem, hogy ettől sok minden változna a nézők számára, legalábbis a számok ezt mondják.” Ross Brawn szerint is felesleges a változtatás, mert azok a csapatok, amelyen kihagyják a Q3-at, önként mondanak le a pole-ról, ehhez pedig joguk van.
„Még ha néhányan ki is hagyják az edzés utolsó harmadát, hat-hét autó akkor is keményen küzd az első helyért” – fogalmazott Brawn. „Minden éremnek két oldala van. Akik bevállalják a nyolcadik-kilencedik helyet, kompenzációként friss gumikat tartalékolnak a versenyre, így a futam elején erősebbek lehetnek.”
Frank Williams látja a jó szándékot a felvetésben, de úgy véli, az igazán jó mérnökök a jelenlegi gumiszabályokból is ki tudják hozni a legtöbbet. „Abból a szempontból ez valószínűleg jó ötlet, hogy a csapatok jobb esélyt kapnak” – vélekedett Williams. „A képzett csapatok és mérnökök három szett gumiból is ki tudják hozni a legjobb eredményt. Akinek nincs ilyen embere, az mindig hátrányban lesz, a negyedik szett gumi egy-két gyengébb istállónak segítene.”
A Renault Sport F1-es motorfőnöke, Jean-Francois Caubet szerint mindezek mellett az is fontos, hogy ne változzanak állandóan a szabályok.