Az autósportban három verseny tekinthető a csúcsnak, a Monacói Nagydíj, az Indianapolisi 500 mérföldes futam és a Le Mans-i 24 órás verseny, ebből kettő zajlott tegnap.

A 96. Indy 500-at a skót Dario Franchitti nyerte, aki így immár egy igazi elitklubba lépett be, az eredmény értékét pedig tovább növeli, hogy az első bokszkiállása után a pilóta még az utolsó volt. A 200 körös futam rekordot döntött az vezető versenyzők száma, mások mellett például Rubens Barrichello is állt az élen egy darabig.

Az IndyCarban tavalyelőtt bemutatkozott egykori Jordan- és BAR-pilóta, Takuma Sato kis híján történelmet írt egyébként, mert amellett, hogy ő is vezette a versenyt, lehetett volna az Indy 500 első japán győztese is. Az utolsó két körön a negyedikről a második helyig kapaszkodott, az utolsó kör elején már Franchittit támadta, azonban kisodródott és a falnak csapódott – mindent vagy semmit, klasszikus Sato.

A 33 induló közül 22 versenyző ért célba, Barrichello végül a 11. lett, ami egyben a legjobb újonceredmény volt.

A futamon elindult Jean Alesi is, de a Lotus által harcba küldött francia ex-F1-est csúnyán leégette a brit márka. A Lotus motorszállítóként már az idény elején leszerepelt, a vele leszerződött csapatoknak nem tudott megfelelő mennyiségű és minőségű motort szállítani, az Indy 500-on pedig  mind Alesit, mind a szintén Lotusszal menő Simona de Silvestrót diszkvalifikálták a lassúságuk miatt a 10 körben.

Sato utolsó rohama (a japáné a kék-fehér autó)