A gumiszállító teljesítette is ezt, összességében gyorsabban és hirtelenebben kopó gumikat hozott, amely jól össze is kavarta a dolgokat, megszaporodtak az előzések az erőviszonyok pedig folyamatosan ingadoznak az idény eleje óta, hat futam hat különböző pilóta, öt különböző csapat győzelmét hozta.
Míg az első egy-két három futam egyöntetű örömöt okozott emiatt, mostanra jó néhányan panaszkodni kezdtek arra, hogy a gumik túl nagy szerepet játszanak, a kiszámíthatatlanság esetleg elfordíthatja a nézőket az F1-től.
„Úgy gondoljuk, hogy nagyszerű, ha beszélnek rólunk az emberek, de azt nem akarjuk, hogy mi legyünk a fő téma, csak egy része szeretnénk lenni” – hangsúlyozta a Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery a német Auto Motor und Sportnak.
Az angol korábban többször elmondta, hogy véleménye szerint az idény előrehaladtával a csapatok jobban kiismerik majd a gumikat és egy kicsit lenyugszanak a viszonyok, de ezzel együtt a kritikák miatt a Brit Nagydíjra már új, tartósabb kísérleti keverékkel is készülnek.
Ennek ellenére Hembery nem hisz abban, hogy a tartósabb gumik hozzák a megváltást, hiszen még a mostani két leglágyabb keverék is túl tartós volt Monacóban: „Láthattuk, hogy mi történik, ha a gumik örökké bírják.”