Ahogy a Monacói Nagydíjra, úgy a hétvégén következő kanadai versenyre is a szuperlágy (piros) és a lágy (sárga) keverékeket szállítja a Pirelli, azonban a Gilles Villeneuve pályán egészen más kihívásoknak kell majd megfelelniük az abroncsoknak.

Az olasz gyártó motorsportfőnöke szerint Montrealban mutatkozik majd meg igazán, mit is tud a szuperlágy. Bár ez az egyetlen keverék, amely egyáltalán nem változott 2011-hez képest, a csapatoknak tulajdonképpen ugyanúgy újdonság lesz a viselkedése, hiszen a tavalyi esős futamon nem próbálhatták ki versenykörülmények között a kanadai pályán.

„Monacóból Kanadába, a leglátványosabb futamok közül kettő egymás után. Montreal nemcsak fantasztikus helyszín, de kiváló a versenypálya is. A szuperlágy és a lágy gumik most többet is megmutathatnak majd magukból, mint Monacóban, ahogy az alacsony átlagsebesség és a gyenge melegedés korlátokat szabott. Emiatt voltak képesek a pilótán nagyon hosszú etapokra még a szuperlággyal is, de Montrealban más lesz a helyzet, jobban megdolgoztatják majd a gumikat” – magyarázta Paul Hembery.
 
„A gumik hagyományosan fontos szerepet játszanak ezen a futamon, főképp ha esik is. Tavaly láthattuk, hogy mennyit számít, hogy valaki a megfelelő időben a megfelelő gumin legyen, amikr Jenson Button úgy nyert, hogy közben hatszor járt a bokszban. Persze az a futam egyáltalán nem volt tipikus, így még nem is láttuk, hogy normális körülmények között hogy teljesít a szuperlágy keverék Kanadában.”

„A szabadedzések kulcsfontosságúak lesznek a csapatok számára ahhoz, hogy megértsék a gumi viselkedését, főképp teli tank mellett. Szerintem sokféle stratégiát látunk majd, a csapat akár osztott stratégiát is alkalmazhatnak a két pilótánál, hogy minden eshetőséget lefedjenek” – tette hozzá a szakember.