A Red Bull a Bahreini Nagydíjon állt elő egy aerodinamikai újítással, amikor a hátsó kerekek előtti részen lyukakat helyezett el az autó padlólemezén. Azt a futamot Sebastian Vettel nyerte, míg két hete Monacóban Mark Webber diadalmaskodott.
A riválisok a monacói hétvégén „szálltak rá” a Red Bull-féle lyukakra, a futam leintése után egy darabig a levegőben is volt az óvás, de ilyenre végül nem került sor, azonban az ellenfelek panaszainak hatására a lyukakat egyébként korábban szabályosnak tekintő Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a Kanadai Nagydíjtól szabálytalannak nyilvánította.
Egyesek utólag arról beszéltek, hogy a szabálytalanság miatt az FIA-nak visszamenőleg kellene változtatnia az eredményeken, ugyanis Webber „csalással” nyert Monacóban. Montrealban az ausztrál élesen kikelt emiatt.
„Sok mindent mondtak már rám, és bírom is a kritikákat, ha a vezetésemről vagy akármiről szólnak, de ebben a tekintetben nem nyelem ezt le” – mondta a beszámolók szerint szemmel láthatóan igen bosszús versenyző. „Hogy őszinte legyek, rohadtul kiborít, mert az autónk minden egyes műszaki ellenőrzésen átment, és a Monacóban panaszkodó csapatok közül nem is óvott senki.”
„A szabály mostanra más. De az idény elejében szabályos volt az autónk, csak most változott, mi pedig akkor így folytatjuk” – tette hozzá.
Ahogy korábban a Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko, majd Sebastian Vettel is hangsúlyozta, Webber is azt mondja, hogy Kanadára nem hozták a lyukas padlólemezt, így nem számít sokat az FIA álláspontjának változása:
„Bízunk benne, hogy a változás nem jelent majd semmit. Nem hiszik, de Valenciára amúgy is terveztünk módosításokat, amelyek miatt a szabályváltoztatástól függetlenül is eltűnt volna a lyuk.”