Ragyogóan napos, meleg a szombatinál közel 10 fokkal magasabb hőmérsékletű aszfalt mellett kezdődött a 2012-es Forma-1-es idény hetedik futama, a Kanadai Nagydíj Montrealban.
Sebastian Vettel könnyedén húzott el a pole-ból, és mögötte is kimondottan sima volt a rajt, Paul di Resta és Kimi Räikkönen lépett előre egy-egy helyet, Felipa Massa pedig Nico Rosberggel küzdött az első két körben, a második végén meg is előzte a mercedesest, a brazil az 5. helyre kapaszkodott. A 3. kör végén di Resta is maga mögé utasította Rosberget.
Az 5. körben Vettel, Hamilton, Alonso, Webber, Massa, di Resta, Rosberg, Grosjean, Schumacher és Button állt a pontszerző helyeken. Massa szép szereplése a 6. kör kezdetén bicsaklott meg, az első kanyarba túl nagy tempóval érkezett, megpördült, a 12. helyre esett vissza.
Az első négyes viszonylag gyorsan szétrázódott, Vettel, Hamilton, Alonso és Webber között 2-3 másodpercnyi lett a különbség a 10. körre.
Az élmezőnyből di Resta és Schumacher kezdte a kerékcseréket a 14. körben, a szuperlágy helyett eleve lágyon rajtoló Button ekkor kezdhette várni, hogy hányat léphet előre az elhúzott stratégiájával, de ehelyett tempót veszített, a szintén lágyat hordó Räikkönen megelőzte és a Sauberek is a nyakára estek. Ki is kellett mennie cserére.
A kopó szuperlágyakon Vettel is lassult, egészen Hamilton felzárkózott rá. Alonso is közel került. A címvédő a 17. körre váltott lágyakra. Hamilton egy körrel később tette meg ugyanezt, és sikerült is Vettel elé jönnie, átvette a virtuális vezetést. Alonso azonban még kint maradt, próbált alájuk húzni.
Bejött a taktika, a spanyol a 20. körben Hamilton elé tudott kijönni, azaz teljesen megfordult az első három sorrendje, de csak a kör végéig, ugyanis a mclarenes a hátsó egyenesben a DRS-sel megelőzte a ferrarist. Hamilton jóval gyorsabb volt Alonsónál és Vettelnél, elhúzott tőlük, míg a címvédő ott volt a spanyol nyakán.
Az élmezőnyben a 4-5. helyen Räikkönen és Sergio Perez húzta sokáig a lágyakon, a többiekhez képest fordított stratégiával próbáltak helyeket nyerni. Mögöttük Webber, majd hátrébb Rosberg, Grosjean, Massa és di Resta volt a top10-ben a verseny felénél.
Buttonnak nagyon nem ment, a 35. körre vette fel a második szuperlágy szettjét, ami még egy harmadik kiállást is feltételezett. Míg Räikkönen és Perez szárnyalt a lágyakon, Rosberg 20 körös etap után újakra váltott a 40. körben.
Räikkönen végül a 41., Perez a 42. körben váltott szuperlágyakra – ha egy kiállásra játszottak, 28-29 kört kellett kibírniuk. A stratégiája nem kezdődött azért tökéletesen számukra, ugyanis Rosberg mögé kerültek, míg a mexikói a kiállás alatt meg tudta előzni a 2007-es bajnokot.
Schumachert nem hagyta el a balszerencséje, ugyanis a 45. körben nyitva marad a DRS-e, kiment a bokszba, a szerelők nem tudták azonnal javítani, a hétszeres kanadai győztes futama véget ért. Az eset érdekessége, hogy a biztonsági okokból a DRS meghibásodáskor elvileg csukva marad és nem nyitva.
Hamilton az 51. körben ment ki a második, egyben utolsó cseréjére – a jobb hátsó keréknél egy szemvillanásnyi gond is akadt. A nagy kérdés az volt, hogy Alonso és Vettel tud-e hozni a mclarenesen, lesz-e pozíciócsere vagy sem, esetleg próbálkoznak-e egy kiállással. Hamilton bele is húzott, egymás után futotta a leggyorsabb köröket.
A 60. körre világossá vált, hogy Alonso és Vettel egy kiállásra játszik, Hamilton viszont egyre inkább kezdett felzárkózni rájuk. Mögöttük Grosjean, Perez, Rosberg, Webber, Räikkönen, Kobajasi és Massa állt a pontszerző helyeken.
Hamilton a 62. körben játszi könnyedséggel vette el a 2. helyet Vetteltől a DRS-zónában és még hét köre volt arra, hogy elkapja Alonsót. Vettel a következő körben meglepőt húzott, mégis kiment egy második kiállásra.
Hamilton a 64. körben a DRS-sel Alonsót is megelőzte, átvette a vezetést, jó úton volt az idei első győzelme felé.
Míg időlegesen Vettel kipottyant a játékból, Alonso tartotta magát, de Grosjean kimondottan közel volt hozzá, megelőzte a 66. körben, Perez pedig leggyorsabb körökkel igyekezett szintén a dobogóra jutni. Ami a 68. körben sikerült is. A teljesen elfogyott gumikon Alonso teljesen lelassult, Vettel is elkapta. Nagyon nem jött be a Ferrari döntése.
Hamilton végül elsőként ért célba, amivel a hetedik futamon a hetedik új nyertessé vált, egyben saját első idei, pályafutása harmadik kanadai győzelmét aratta. Grosjean és Perez ragyogó dobogót hozott, Vettel a pole-ból egy negyedik helyet csinált, Alonso az ötödik lett.
A pontszerző helyek hátsó felében Rosberg, Webber, Räikkönen, Kobajasi és Massa ért be.
A világbajnokság két hét múlva a valenciai Európa Nagydíjjal folytatódik.
Kanadai Nagydíj, Montreal, 2012.06.10.
- Név
- Csapat
- Idő
- Kör
- 1
- Lewis Hamilton
- Vodafone McLaren Mercedes
- 1:32:29,586
- 70
- 2
- Romain Grosjean
- Lotus F1 Team
- + 2,513
- 70
- 3
- Sergio Perez
- Sauber
- + 5,260
- 70
- 4
- Sebastian Vettel
- Red Bull Racing
- + 7,295
- 70
- 5
- Fernando Alonso
- Scuderia Ferrari
- + 13,411
- 70
- 6
- Nico Rosberg
- Mercedes AMG Petronas
- + 13,842
- 70
- 7
- Mark Webber
- Red Bull Racing
- + 15,085
- 70
- 8
- Kimi Räikkönen
- Lotus F1 Team
- + 15,567
- 70
- 9
- Kamui Kobajasi
- Sauber
- + 24,432
- 70
- 10
- Felipe Massa
- Scuderia Ferrari
- + 25,272
- 70
- 11
- Paul di Resta
- Sahara Force India
- + 37,693
- 70
- 12
- Nico Hülkenberg
- Sahara Force India
- + 46,236
- 70
- 13
- Pastor Maldonado
- Williams F1 Team
- + 47,052
- 70
- 14
- Daniel Ricciardo
- Scuderia Toro Rosso
- + 1:04,475
- 70
- 15
- Jean Eric Vergne
- Scuderia Toro Rosso
- + 1 kör
- 69
- 16
- Jenson Button
- Vodafone McLaren Mercedes
- + 1 kör
- 69
- 17
- Bruno Senna
- Williams F1 Team
- + 1 kör
- 69
- 18
- Heikki Kovalainen
- Caterham F1 Team
- + 1 kör
- 69
- 19
- Vitalij Petrov
- Caterham F1 Team
- + 1 kör
- 69
- 20
- Charles Pic
- Marussia F1 Team
- + 3 kör
- 67
- 21
- Timo Glock
- Marussia F1 Team
- kiesett
- 56
- 22
- Michael Schumacher
- Mercedes AMG Petronas
- kiesett
- 45
- 23
- Pedro de la Rosa
- HRT F1 Team
- kiesett
- 27
- 24
- Narain Karthikeyan
- HRT F1 Team
- kiesett
- 26
- Legjobb kör: 1:15,752 Sebastian Vettel