A Pirelli a csapatok kérésének megfelelően „rosszabb”, agresszívebben elkopó gumiabroncsokat fejlesztett 2012-re. Az eredmény meg is lett, hiszen versenyről versenyre más csapatok és pilóták kezelik legjobban a gumikat, hétvégéről hétvégére mások sikeresek.
Az első néhány futam után már elkezdték kritizálni a Pirellit emiatt, de az olasz gyártó azzal védekezett, hogy ezt kérték tőlük, és különben is, hosszabb távon a csapatok kiismerik az abroncsok viselkedését, a futamokon stabilabb stratégiákat tudnak majd vinni. Az alakulatok is osztották az utóbbi véleményt, de most, túl az idény harmadán, továbbra is zavaros a kép, a Kanadai Nagydíjon megint jó néhányan a gumikon buktak vagy nyertek.
A Red Bull főnöke, Christian Horner kezdi úgy látni, hogy a gumilutri az idény végéig megmaradhat, a stratégia nehezen tervezhető, bármikor borulhat.
„Azt hiszem, a gumik optimális működési tartománya olyan szűk, hogy igen nehéz a dolgunk. Lehet játszani a teljesítménnyel: lehet hajtani a kvalifikációra, ami aztán talán hátrányt jelent a versenyen, vagy lehet egy kicsit lazábban állni az időmérőhöz, mint például a Lotus tette, és akkor erősebbek vagyunk a futamon.”
„Szerintem ez a további 13 versenyen is tényező marad végig. Nehéz, tényleg. Fernando valószínűleg most már azt kívánja, hogy 15 körrel a vége előtt kereket cserélt volna, másrészt viszont hét körrel a vége előtt még vezetett. Két pilóta egy kiállást választott, egyikük a 15. helyről (Sergio Perez), a másikuk a top10 végéből (Romain Grosjean) rajtolt és a 2-3. helyen értek be. Mi a pole-ból kezdtünk, a 15. körben még vezettünk, a vége előtt hét körrel viszont már bajban voltunk” – emlékeztetett a Kanadában látott kiszámíthatatlanságra az angol.