A világbajnok annyira belejött a viccelődésbe, hogy amikor a jövőre debütáló New Jersey-i pályáról kérdezték, egy kicsit vulgárisabban fogalmazta meg a mondanivalóját a kelleténél. Letterman arról kérdezte, hogy hogy tetszik neki a pálya Vettel így válaszolt: „Igen, nagyon jó kis pálya, nagyon gyors, nem árt ha jó nagy tökös legény vagy” és sokatmondóan mosolygott, hozzá kezével jelezve a helyet, ahová gondolt. Letterman csak meredt maga elé a fejét csóválva, és annyit tett hozzá: „Ne mondj ilyeneket többet.”
Vettelre vödröket dobáltak
Sebastian Vettel egy amerikai talkshow-ban fejtette ki a véleményét az amerikai futamokról, miközben megfűszerezte a beszélgetést egy kis nosztalgiázással és humorral.
Miután a német világbajnok vasárnap a negyedik helyen végzett a Gilles Villeneuve pályán, Amerika egyik kedvenc műsorvezetője, David Letterman meghívta egy kellemes beszélgetésre a műsorába.
Vettelék kihasználták, hogy a szomszédban voltak, így átruccantak az Egyesült Államokba, hogy kipróbálják a New Jerseyben épülő pályát egy Infinitivel. A Port Imperial várhatóan 2013-ban kerül bele a Forma-1-es versenynaptárba, de ebben az évben sem maradunk amerikai futam nélkül, hiszen novemberben rendezik meg az austini nagydíjat.
Hogy népszerűsítsék a Forma-1-et a kontinensen, ahol köztudottan a NASCAR dominál, mellette pedig az Indycar jelenti az autóversenyt, ki mást hívhattak volna meg, mint a Schumacher utódjának is kikiáltott Vettelt. A német eredményeihez hű felkonferálást kapott, majd Letterman megkérdezte tőle, hogy hogyan értékelte a tegnapi futamot, mire Vettel csak annyit válaszolt egykedvűen: „Első helyről indultam, negyedik lettem.” A tény, hogy hét különböző helyszínen hét különböző győztest avattak, sem hozta különösen lázba a németet, szemmel láthatóan jobban élvezte a múlt idényt, amikor ő nyert zsinórban.
A beszélgetés egy kis nosztalgiázással folytatódott, Vettel elmesélte, hogy egészen fiatalon, három és fél évesen kezdett el igazán érdeklődni az autósportok iránt, főleg az édesapja befolyására. Bejátszottak egy videót is, amiben a kicsi Sebastian autókázik az udvaron. Vettel mosolyogva tette hozzá, hogy a hely túl szűk volt, ahhoz hogy normálisan meg tudjon fordulni, ezért az édesapja fellocsolta vízzel a betont, hogy némi drifteléssel meg tudja oldani az irányváltást. Az apukája komolyan vette a kiképzést, vödröket is dobált a fia elé, hogy megtanuljon rendesen fékezni. Azt is megosztotta a nézőkkel, hogy hétéves korában kezdett el versenyszerűen gokartozni, pontosan abban az érában, amikor Michael Schumacher volt a nemzeti hős.
Egy kicsit ugorva az időben, Vettel az első Forma-1-es futamáról kezdett beszélni, a 2007-es Amerikai Nagydíjról, amit az indianapolisi versenypályán rendeztek. Ő akkor még BMW-vel versenyzett, és nem is rossz helyen, a hetediken ért célba. Ahogy szóba jött, hogy a Forma-1 és az Indycar között az a fő különbség, hogy a Forma-1-et nem oválpályán rendezik, Letterman felkapta a fejét és azt mondta Vettelnek: „Most mondok valamit, ami mindkettőnket milliomossá tesz! Minden csapatnak építenie kéne egy oválpályára alkalmas autót, és be kéne vezetni az indianapolisi futamot is a versenynaptárba!” A showman nem is mondott egészen újat, hiszen az ötvenes években még szerepelt az indianapolisi körpálya a futamok listájában. Vettel azonban csak nevetettet, és úgy felelt, hogy szerinte Bernie Ecclestone simán belemenne, ha Letterman fizetné az autók megépítését és a helyszín biztosítását.
Miután elviccelődtek a hatalmas ötleten, a műsorvezető néhány technikai kérdést vetett oda a világbajnoknak. Így tudta meg Letterman többek között, hogy egy Forma-1-es autó 600 kg és 750 lóerő hajtja, valamint Vettel elmagyarázta neki, hogy mi a fene az a KERS, és hogyan működik a DRS, aminek az amerikai még a nevét sem tudta pontosan. Vettel jót mosolygott, de utána elmesélte neki, hogy nem csoda hogy ezt ebben az országban nem értik, hiszen egy NASCAR-versenyen egy körön belül akár ötször is helyet cserélhetnek a pilóták, a Forma-1-ben azonban mostanáig ritkaság volt az előzés.
Oldva a technikai felvilágosítás hangulatát, Vettel elmesélt egy vicces történetet, amit a vámvizsgálat során élt meg. A vámos megkérdezte tőle, hogy milyen okból volt Kanadában, mire ő úgy felelt, hogy a Forma-1 miatt. A férfi megkérdezte tőle: „Na és jó helye volt?” Vettel nevetett, és úgy válaszolt, hogy: „Igen, eléggé, ugyanis én versenyeztem.”
Végezetül a műsorvezető kifejtette nemtetszését amiatt, hogy az Amerikai Nagydíjat Austinban rendezik meg, nem pedig Indianapolisban, és megkérdezte Vettelt, hogy ha csak egyetlen egy futam lehetne Amerikában, melyik helyszínt választaná. Természetesen a világbajnok nem mert ellentmondani, ő is az indianapolisi mellett tette le a voksát.