A Forma-1-ben tavaly vezették be az előzéseket könnyíteni hivatott nyitható hátsó szárny, az ún. DRS alkalmazását. Míg az edzéseken és az időmérőn általában korlátozás nélkül használható az eszköz, a futamokon csak a pálya előre meghatározott szakaszain, az ún. előzési zónákban nyitható a szárny.

A 2011-es tapasztalatok alapján a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) revíziót ígért 2012-re, ennek keretében például Kanadában ejtették a tavalyi dupla zónát, és csak a hátsó egyenesre korlátozták a DRS-t a versenyen.

Ugyanígy tesznek majd a hétvégén következő fordulón, a valenciai Európa Nagydíjon is: míg tavaly egy mérési pont után két egyenesen – a híd után, majd a 12-14. kanyarkombinációt követően – is használni lehetett a DRS-t, idén csak az előbbi szakaszt tartják meg.

Hogy ez mennyit ront vagy javít a helyzeten, az a jövő zenéje, a valenciai utcai pálya nem épp az előzésekkel írta be magát az F1 történetébe, akár volt DRS, akár nem.

A hagyományosan forró pályán valószínűleg nem a kerék kerék elleni csaták, hanem a rajtpozíció és a gumik életben tartása, a megfelelő bokszstratégia dönt majd a győzelemről.