A nyár megérkeztével teljes sebességre kapcsolt a „silly season”, azaz a pilótapiaci spekulációk időszaka. A nagyágyúk, Mark Webber, Lewis Hamilton, Felipe Massa és Michael Schumacher mellett a kisebb csapatok pilótáiról is mennek a találgatások.

A Lotusszal kapcsolatban azt pedzegették mostanában, hogy Enstone-ban nem elégedettek a két év kihagyás után visszatért Kimi Räikkönennel, így a finn helye inog, de pár napja a csapatfőnök cáfolta ezt, most pedig a tulajdonos Genii Capital főnöke is megerősítette, hogy egyáltalán nem gondolnak váltásra. „Tökéletes a párosításunk!” – mondta Gerard Lopez, amikor az Auto Motor und Sport a pilótákról kérdezte.

A német szaklap szerint a sauberes Kobajai Kamui viszont valós veszélyben lehet, a 2009 végi bemutatkozásakor és 2010-ben villogó japán 2012-re csapattársa, Sergio Perez árnyékába került, a svájci alakulat meg is válhat tőle, ha nem alakít nagyot.

Az Auto Motor und Sport szerint két komoly jelölt is van a 25 éves japán helyére, az egyikük a Lotus/Caterhamnél az elmúlt három évben remeklő Heikki Kovalainen, a másik a nagy tehetségnek tartott, de idén a Force Indiánál eddig nem sokat mutató Nico Hülkenberg.

Hátrébb a Toro Rossónál kell majd kapaszkodnia az egyik pilótának. A Red Bull kisebbik csapata teljesen új felállással vágott neki 2012-nek, de míg az előző évben a HRT-nél melegítő Daniel Ricciardo elfogadhatóan teljesít, a teljesen újonc Jean-Eric Vergne kicsit küszködik, az időmérőkön különösen gyengén teljesít. Ilyen szereplés mellett a Red Bull pilótaprogramja egy idény alatt bedarálja és ejti. Ezt ő is nagyon jól tudja.

„Vergne túl vadóc. Semmi gond a rámenősséggel, de nála azért ki kell gyomlálnunk a vadságot” – kritizálta a Red Bull mindenható motorsportfőnöke, Helmut Marko Vergne-t.