„Jó kilátásaink voltak a kvalifikációra, de az eredménnyel sajnos nem lehetek elégedett. Végig gyors voltam, de az utolsó gyors köröm előtt Lewis (Hamilton) feltartott az utolsó kanyarban. Mögötte kellett nekikezdenem a körnek, így pedig lehetetlen volt javítani. Mindannyian tudjuk, hogy milyen trükkös az utolsó szektor, megbeszéltük, hogy vigyázunk az ilyesmikre, szóval elég bosszantó. Stratégiailag érdekes lehet a futam, remélem, előrébb léphetünk pár helyet!”
Rosberg panasza alapján a versenybírók be is idézték Hamiltont, ugyanis a Rosberg által hivatkozott megegyezés szerint a 21-25., beláthatatlan kanyarokban nem lett volna szabad lassan hajtani, a stewardok azonban úgy ítélték, hogy a mclarenes lassítása még belefért. Az indoklásuk szerint Hamilton a kifogásolt körön gyorsabb volt az utolsó szakaszban, mint maga Rosberg az előző körben.
A Pirelli által a hétvége, főképp az időmérő favoritjának kikiáltott Michael Schumacher a kvalifikáción végül saját, pesszimista előrejelzését igazolta: csak századokkal ugyan, de lemaradt a Q3-ról, a 12. rajtkockát szerezte meg.
„Micsoda szoros időmérő! Nyilván nem vagyok túl elégedett azzal, hogy nem sikerült továbbjutnom a Q2-ből, de most csak rajtam múlott, nem raktam össze a kört. Az első nekifutásnál a 12. kanyarban voltam túl agresszív, a második mért kört pedig feladtam, mert a gumik már nem voltak alkalmasak a javításra. A második menetben meg egy kicsit túl óvatos voltam, ez pedig sokba került, mert ma nagyon szorosak voltak az idők. Ezzel együtt a rajtpozícióm viszont legalább játékteret ad a stratégiához. Vannak friss gumijaim, ez a pozitívum, mindenképp kihozunk majd belőlük mindent!”