Úgy tudni, hogy az F1-et keretbe foglaló többoldalú szerződés, a Concorde Agreement új, 2013-tól 2020-ig érvényes változatában a korábbi 20-ról 24 futamra emelkedik majd az évenkénti versenyek maximális száma és akár már 2013-ban 23 nagydíjból állhat majd a bajnokság.
A Toro Rosso főnöke, Franz Tost ezzel kapcsolatban nemrég azzal viccelődött, hogy egy év 52 hétből áll, úgyhogy akár 26 futam is lehetne, azonban vannak olyan csapatok, amelyek szerint 20 feletti szám már túl van a teljesítőképesség határán és amúgy is sokba kerülne.
A Lotus főnöke, Eric Boullier inkább a megengedők táborát gyarapítja, szerinte a nehézségeket ellensúlyozná a nagyobb bevétel.
„Szerintem kétféle filozófia van erre: vagy olyanok leszünk, mint a NASCAR, évi 38 versennyel vagy maradunk 20 környékén. A fő probléma az, hogyha 20 fölé megyünk, akkor már át kell strukturálni az F1-et, mert ott a munkaerő kérdése, az utazási, logisztikai problémák.”
„Beszélhetünk a költségcsökkentésről, de a több verseny egyúttal több bevételt is jelentene az F1 számára, és minél több országba megyünk, annál többfelé népszerűsítjük a Forma-1-et. Pontos számot nem lehet mondani, de én is inkább Franz-cal tartok: miért is ne lehetne több verseny?”
Jelentkezőből nincs is hiány, ha minden jól alakul, akkor a következő egy-két évben bekerülhet a Forma-1-be második USA-beli versenyként New Jersey, visszatérhet Franciaország, jön Oroszország, Mexikó, Argentína, Dél-Afrika, Thaiföld is.