A The Timesnak adott interjújában olyan futamról beszélt, amely a város szívében, a Picadillyt, a Trafalgar teret, a Buckingham palotát és a Parlamentet is érintő 5,1 km-s nyomvonalon zajlana és akár 120 ezer nézőt is vonzana.
„Gondoljunk csak bele, mit hozna ez az idegenforgalomnak! Nagyszerű lenne, jó lenne Londonnak, jó lenne Angliának, sokkal jobb lehetne, mint az olimpia!” – mondta. „Akár mi magunk állnánk a költségeket. Ha rábólintanak, szerintem meg tudnánk csinálni”
London polgármestere, Boris Johnson alapvetően nem ellenzi az ötletet, bár hozzátette, hogy gazdaságilag ésszerűnek kell lennie a projektnek:
„Minden olyan elképzelés érdekel, amely munkalehetőségeket teremt, növekedést hoz. A kérdés a légszennyezés és a zajártalom, de alapvetően pozitívan állok ehhez, ha ezeket a kérdéseket megnyugtatóan rendezni lehet” – állította a Daily Expressnek.
A nyüzsgő főváros utcáinak lezárása persze komoly logisztikai mutatványt kívánna, de a többek között a pekingi Madárfészek stadiont tervező és a silverstone-i pálya fejújítását is végző Populous vezetője, John Rhodes szerint az általuk elkészített hatástanulmány alapján ez is megoldható.
„A versenyek idején Szingapúrban és Monacóban is lezárják az utakat, de esténként megnyitják őket. A londoni pálya vonala eléggé kis területre korlátozódna, szóval nem okozna nagy fennakadást a városban.”
Ecclestone ötletét a szaksajtó azért elég kétkedve fogadja, több elismert szakíró szerint is inkább csak blöffről van szó. Joe Saward kiemeli a nyilvánvalót, azaz hogy az ötlet bedobása rögtön az F1 urán igen kényelmetlen helyzetbe hozó korrupciós ítélet másnapján történt, a figyelemelterelés lehet a cél.
Saward emellett emlékeztet arra, hogy Ecclestone külső, „megpumpolható” szervező nélkül, saját, pontosabban a jogtulajdonos CVC zsebéből finanszírozná a londoni versenyt, amely becslések szerint legalább 35-50 millió dolláros költséggel járna, ha pedig minden egyes néző 200 dollárt fizetne a jegyekért, még akkor is csak 24 millió folyna be belőle.
Egy másik veterán F1-es újságíró, Adam Cooper a gyakorlatilag „leküzdhetetlen” logisztikai, forgalomszervezési nehézségekre emlékeztet, saját tapasztalatai alapján figyelmeztet, hogy már az Ausztrál Nagydíj előtt szokásos, Melbourne utcáin rendezett egy autós F1-es bemutató is a fél várost beteríti a zajjal.
Az már csak a hab a tortán, hogy a londoni versenynek hazai konkurenciája is lenne, hiszen Silverstone-nak egészen 2027-ig szerződése van a Brit Nagydíj megrendezésére. Valencia és Barcelona példája azt mutatja, hogy nehezen él meg egymás mellett két F1-es verseny egy országban.