A Red Bullban és a Lotusban is a Renault motorja dolgozik, a francia gyártó a verseny után bocsánatot is kért mindkét csapattól és jelezte, hogy a viry-i központban megvizsgálják majd mindkét erőforrást. Azt már Valenciában lehetett tudni, hogy a generátor melegedett túl és áll le a motorokban, de úgy tűnik, a vizsgálat sem derült ki több.
„Alaposan átvizsgáltuk az alkatrészeket, de nyilvánvaló okot nem találtunk a meghibásodásra. További teszteket végzünk a fékpadon a meghibásodáskor fennálló körülmények mellett, még egyszer megvizsgálunk minden eredményt” – mondta a Renault Sport igazgatóhelyettese, Rob White, aki arra is kitért, hogy Vettel kiesését semmiképp sem a biztonsági autós szakasz okozta, az épp inkább késleltette a dolgot.
„A bizonyítékok alapján tudjuk, hogy a Sebastian autójában lévő generátor már a safety car előtt kezdett túlmelegedni, de az alacsonyabb sebesség egy kicsit még nyújtott az élettartamán. Persze amikor aztán megint versenytempóra váltott a probléma felerősödött, az eredményt pedig ismerjük. Romain autójában hirtelen lépett fel a jelenség, pár körrel a biztonsági autó távozása után.”
White elmondta, hogy a hiba megismétlődését igyekeznek kiküszöbölni, több megoldást is fontolgatnak, a legvalószínűbb, hogy a Brit Nagydíjra egy másik gyártási sorozatból származó generátorok kerülnek a renault-s autókba.