A Cosworth 2006 végén hagyta el a Forma-1-et, majd 2010-ben tért vissza, de a brit motorgyártó elmúlt pár éve finoman szólva sem sikersztori. Eredetileg négy csapat volt a kliensük, a három újonc és a Williams, de a Lotus/Caterham már tavalyra, a Williams pedig az idei évre Renault-ra váltott, azaz Cosworth-erőforrás már csak a mezőny két utolsó csapatának autóiban dolgozik.
2014-ben új, 1,6 literes turbós V6-osokat vezetnek be az F1-ben, nyilvánvalónak látszik, hogy a Cosworth ekkorra már nem is fejleszt, de jó néhányan úgy vélik, hogy a mostani formula utolsó évét sem húzza ki a brit gyártó a HRT-vel és a Marussiával.
A HRT-nél azért remélnek, úgy vannak vele ugyanis, hogy a csapat építéséhez, fejlődéséhez fontos az állandóság, azaz nem tervezik a motorcserét.
„Bár még nincs kőbe vésve, de az elképzelés az, hogy a jövő évre maradunk annál, ami van. Idén nagy változáson ment át a csapat, konszolidálódnunk kell, fejlődni kell. Szóval nem szabad túl sokat változtatnunk, hiszen 2014-ben nagyon nagy átalakulás következik amúgy is. Úgy gondoljuk, hogy a következő év az idei szerves folytatása lesz” – mondta a csapatfőnök, Luis Perez Sala.
A főnök a fejlődés egyik fő oszlopának tartja az egykori McLaren-tesztpilótát, Pedro de la Rosát is: „El sem tudom képzelni nélküle a HRT-t!”